آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
دنیا
۴

نفت در مرز 37 دلار

گروه بین الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به حدود 37 دلار در هر بشکه رسید. زیرا در شب کریسمس سرمایه گذاران اخبار بد اقتصادی بیشتری در مورد آمریکا دریافت کردند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه فوریه به 99/36 دلار در هر بشکه رسید.

موج مداوم اخبار بد اقتصادی در مورد آمریکا و همچنین اخبار بد در مورد شرکت ها طی چند ماه گذشته اعتماد سرمایه گذاران را کاهش داده است و این امر موجب شده است قیمت نفت از ماه جولای تاکنون 74درصد سقوط کند.

روز سه شنبه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد فروش مسکن نوساز در ماه نوامبر به کمترین میزان خود طی 18 سال اخیر رسیده است و این در حالی است که قیمت مسکن نوساز طی هشت ماه، بیشترین کاهش را داشته است.

برخی از اقتصاددانان بر این باورند که کاهش رشد اقتصادی آمریکا در دوره اکتبر- دسامبر 6درصد است. اگر چنین باشد این بیشترین میزان کاهش فصلی از سال 1982 تاکنون خواهد بود.

سرمایه گذاران در گزارش هفتگی ذخایر نفتی آمریکا به دنبال نشانه های کاهش تقاضای آمریکا برای نفت هستند. انتظار می رود این گزارش 5/1میلیون بشکه افزایش را در هفته گذشته نشان می دهد.در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت آینده بنزین به 80 سنت در هر گالن رسید.

نفت کوره 28/1 دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه ژانویه به 62/5 دلار در هر 1000 پای مکعب رسید.