آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
بازرگانی
۵

25میلیون دلار کالااز گمرک کاشان صادر شد

مسوول سرویس ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان گفت: از هنگام فعالیت گمرک در این شهرستان از مهرماه امسال تاکنون آمار صادرات کاشان در این مدت از گمرک چند مرکز استان بیشتر بوده است.به گزارش ایرنا، «محمد سربند» افزود: تنها در این مدت کوتاه با مجوز این نمایندگی تازه تاسیس، بیش از 11هزار و 557 تن کالابه خارج از کشور صادر شده است.

وی ارزش این میزان کالارا 25 میلیون و 67هزار دلار ذکر کرد و گفت: این کالاها به کشورهای عربستان، کویت، عراق، ترکمنستان، افغانستان، ارمنستان، مالزی، امارات و پاکستان صادر شده است. از جمله کالاهای صادر شده از کاشان می توان به کاشی، سرامیک، لنت ترمز، گرانول، سیم مسی، ظروف آشپزخانه، آب میوه و گلاب اشاره کرد.

وی مهم ترین مشکل نمایندگی گمرک در کاشان را نداشتن چارت سازمانی و مکانی مناسب ذکر کرد و اظهار داشت: فعالیت گمرکی این نمایندگی هم اکنون در زمینه صدور مجوز صادرات است و در آینده در زمینه واردات نیز فعالیت خواهد کرد.

279میلیون دلار کالااز مرز مهران خارج شد

مدیرکل گمرکات ایلام گفت: صادرات کالای غیرنفتی امسال از خروجی بین المللی مهران به کشور عراق از مرز 279میلیون دلار گذشت. بختیار رحمانی در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: صادرات کالای غیرنفتی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در خروجی بین المللی مهران افزایش مطلوبی داشته است.

وی گفت: 397هزار تن انواع کالای ایرانی در طول 9ماهه سال جاری از طریق خروجی بین المللی مهران به کشور عراق ارسال شده است.وی افزود: این میزان کالابیشتر شامل مصالح ساختمانی، وسایل خنک کننده، لوازم پلاستیکی و مواد غذایی بوده است.رحمانی گفت: اکنون نیز کار صادرات کالادر خروجی بین المللی مهران همچون روال گذشته ادامه دارد و بیشتر لوازم خانگی از طریق این مرز به عراق ارسال می شود.