آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
بورس - شرکت ها
۱۱

مجمع عمومی فوق العاده دشت مرغاب به هیات مدیره اختیار داد

سرمایه «یک ویک» تا 400میلیارد ریال افزایش می یابد

گروه بورس – افزایش سرمایه دشت مرغاب تا 400میلیارد ریال از طریق آورده نقدی سهامداران در اختیار هیات مدیره شرکت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، مجمع فوق العاده دشت مرغاب با حضور 88درصد سهامداران و ریاست حمید فهندژ سعدی روز گذشته در دفتر مرکزی شرکت برگزار شد.

نادره معدلت به نمایندگی از مدیریت سرمایه گذاری بانک ملی و سید مجتبی خاتمی ناظرین مجمع بودند. همچنین پیمان فهندژ سعدی، مدیرعامل شرکت دبیر مجمع بود.

در این مجمع حمید فهندژ سعدی با اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار پس از 18ماه با افزایش سرمایه شرکت موافقت کرده است، گفت: صنعتی که «یک و یک» در آن فعالیت می کند نیاز به افزایش تناژ تولید و نیز تنوع محصولات دارد.

چراکه در صنایع غذایی سهم مواد اولیه در تولید نهایی محصول بالااست. بنابراین افزایش تولید می تواند با کاهش هزینه های سربار، پوشش مناسبی را برای عملکرد شرکت به همراه داشته باشد. از سوی دیگر دشت مرغاب احتیاج به نوسازی تجهیزات و ماشین آلات دارد تا بتواند به افزایش تولید مناسب به دور از ضایعات بالادست یابد. رییس هیات مدیره دشت مرغاب یادآور شد: با تدابیر ویژه ای که در دشت مرغاب در نظر گرفته شده است، به طور قطع روند سودآوری شرکت سریع تر ادامه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ماشین آلات و تجهیزات مدرن به شرکت اجازه می دهد تا توان تولید باکیفیت محصولات را در سطح وسیع افزایش دهد. به طوری که می تواند بدون افزایش نیروی انسانی تنوع و تولید بیشتری را در محصولات خود شاهد باشد؛ چراکه اتوماسیون در تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

این در حالی است که پس از گزارش هیات مدیره و نیز حسابرس شرکت مقرر شد سرمایه اسمی شرکت از30میلیارد ریال تا 53میلیارد و 453میلیون ریال از طریق افزایش تعداد سهام با مبلغ اسمی هر سهم افزایش یابد. به این ترتیب بند مربوط به اساسنامه شرکت براساس مبلغ جدید حاصل از افزایش سرمایه اصلاح خواهد شد.

از سوی دیگر پس از بحث و تبادل نظر مجمع عمومی فوق العاده به هیات مدیره اجازه داد ظرف مدت چهار سال سرمایه شرکت را در چند مرحله تا مبلغ 400 میلیارد ریال از طریق آورده نقدی با رعایت تشریفات قانونی افزایش دهد.