آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
استان ها
۲۸

95 درصد از حمل و نقل مسافر در استان فارس زمینی انجام می شود

شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان فارس از تشکیل خانه حمل و نقل از سوی تشکل ها و اتحادیه های حمل و نقل در این استان خبر داد.

احمد خواست خدایی در نشستی به مناسبت روز حمل و نقل با اعلام این مطلب افزود: در این خانه صندوق ستاد موسسه حمایت از رانندگان زندانی شده (فدک) نیز فعالیت می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در 9 ماه سال جاری بیش از 95 درصد از مسافران در استان فارس از طریق راه های زمینی مسافرت کرده اند، افزود: این میزان شامل 14 میلیون و 200 هزار مسافر است که با استفاده از 868 هزار سفر جابه جا شده اند.

وی با اشاره به اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته، عنوان کرد: از کل میزان مسافران جا به جا شده طی مدت یاد شده، دو میلیون و 600هزار نفر به خارج از استان سفر کرده و مابقی مسافران درون استانی بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه باربری نیز طی این 9ماه، 15میلیون و 750هزار تن، بار ازسطح استان فارس جا به جا شده که این میزان در کل سال گذشته حدود 20میلیون تن بوده است.خواست خدایی گفت: 106 شرکت مسافربری در استان فارس جابه جایی مسافران را در سطح استان و خارج استان برعهده دارد. مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان فارس همچنین وجود 13 پاسگاه پلیس راه در محورهای مختلف را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دوربین های کنترل کننده ترافیک در سطح جاده های استان طی ماه های گذشته از سال جاری حدود 600 هزار تخلف را ثبت کرده است.