آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
بازار دیجیتال
۲۵

ویندوز اکس پی باز هم زنده می ماند

مایکروسافت با تمدید زمان اعطای مجوز اکس پی به سازندگان رایانه تا30 ماه مه 2009 یک بار دیگر زمان مرگ این سیستم عامل را به تاخیر انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، توزیع کنندگان و سازندگان رایانه در توافق جدید می توانند مجوز اکس پی را تا 31 ماه ژانویه که تاریخ اصلی به فراموشی پیوستن آن بود خریداری کنند، اما می توانند سفارشات خود را تا پایان 30 ماه مه تحویل بگیرند.

فروش ویندوز اکس پی قرار بود در ماه ژانویه 2008 متوقف شود تا راه را برای فروش ویندوز ویستا باز کند، اما به علت نارضایتی کاربران از سیستم عامل جدید مایکروسافت این تاریخ چندین بار تمدید شده است.

ویندوز اکس پی تا سال 2010 در مینی لپ تاپ ها موجود خواهد بود. به علاوه اکس پی همچنان کسب و کار پررونقی دارد به طوری که دل امکان بازگشت از ویستا به اکس پی را به بهایی که از 150دلار آغاز می شود عرضه می کند که این بها سه برابر هزینه اصلی است.

تاریخ انتشار شایع شده ویندوز 7 در حدود ماه اکتبر سال 2009 اعلام شده که با تمدید تاریخ حیات اکس پی مایکروسافت به زمان انتشار ویندوز 7 نزدیک می شود. با توجه به مقاومت بازار در برابر ویستا و نبود اطمینان این شرکت نرم افزاری باید انتظار داشت ویندوز 7 زودتر عرضه شود تا این شرکت نرم افزاری بتواند اعتبارش را حفظ کند.