آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۳
صنعت و معدن
۳

تعویق استیضاح وزیر صنایع

گروه صنعت و معدن- شماری از نمایندگان مجلس که تهیه طرح استیضاح وزیر صنایع را در ذهن داشته اند، به دنبال گفت وگوی حضوری علی اکبر محرابیان، این تصمیم را تا تحقق «تعامل» و «تفاهم» به تعویق انداخته اند. با این حال این تعویق، مشروط به نظر می رسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با قول همکاری علی اکبر محرابیان در اجرای قوانین مصوب، پیگیری طرح استیضاح وی به تعویق افتاد.

سعدالله نصیری نماینده زنجان در گفت وگو با مهر اظهار داشت: در پی تهیه طرح استیضاح وزیر صنایع امضاکنندگان طرح استیضاح و مجمع نمایندگان زنجان به درخواست محرابیان جلسه ای با حضور وی برگزار کردند.

وی افزود: براساس قول مساعدتی که وزیر به نمایندگان داد، تا حدی در مسیر یافتن راه حل مسائل مورد نظر نمایندگان پیش رفتیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در صورت برآورده شدن خواسته های مجمع نمایندگان استان زنجان از سوی وزیر، مطمئنا پیگیری استیضاح نیز منتفی خواهد شد، اما در غیر این صورت با پیگیری طراحان استیضاح بر تعداد امضاها نیز افزوده می شود. نصیری یادآور شد: هم اکنون هم طرح استیضاح وزیر صنایع دارای نصاب لازم است.

نماینده زنجان تاکید کرد: تلاش ما بر تعامل و تفاهم بیشتر با وزیر و وزارتخانه است و معتقدیم استیضاح می تواند به عنوان آخرین ابزار استفاده شود.نصیری گفت: با توافق صورت گرفته با وزیر و نمایندگان مقرر شد کمیته ای در وزارت صنایع برای پیگیری و اجرای قوانین مصوب در حوزه صنعت و معدن به خصوص در موارد مربوط به استان زنجان تشکیل شود.

وی از برگزاری اولین جلسه این کمیته در روزهای آینده خبر داد و گفت: برای ما زمان مهم است و این نکته را نیز به وزیر صنایع متذکر شده ایم. ما مصر به اجرای قوانین مصوب در حوزه صنایع و معادن هستیم و نتایج جلسات کمیته مربوطه را پیگیری خواهیم کرد.

امضاهای طرح استیضاح وزیر صنایع در حاشیه جلسه علنی چهارشنبه 26 آذر ماه مجلس جمع آوری شد. عدم اجرای جزء 5 و بند (و) تبصره 29 قانون بودجه سال 76 کل کشور مبنی بر واگذاری حق بهره برداری از برخی معادن کشور مهمترین محور این طرح است.