آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۳
دنیا
۴
اقتصاد بین الملل

به رغم بدهی خارجی 80میلیارد دلاری دبی بودجه 2009 را انبساطی تنظیم کرد

فارس- به رغم بدهی خارجی 80میلیارد دلاری، دولت محلی دبی اعلام کرد با طراحی بودجه انبساطی طی سال 2009 سعی می کند اقتصاد این منطقه را از بحران و رکود بی سابقه نجات دهد.

ناصر الشیخ، رییس سازمان دارایی دبی در این باره گفت: میزان هزینه های عمومی دولت دبی در بودجه سال 2009 با 20درصد افزایش روبه رو خواهد شد. این رقم در بودجه سال 2008 حدود 30میلیارد درهم معادل 2/8میلیارد دلار بوده است. وی تصریح کرد: نقش دولت در بحران کنونی، افزایش هزینه های عمومی به منظور تحریک فعالیت های اقتصادی است.

دولت عربستان نیز اعلام کرد، قصد دارد به منظور مقابله با آثار منفی بحران مالی و اقتصادی جهان، میزان هزینه های عمومی را در بودجه 2009 افزایش دهد. اقتصاد دبی به شدت از بحران مالی و اقتصادی جهان و همچنین کاهش قیمت نفت و مسکن آسیب دیده است و اعتماد سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این منطقه به شدت کاهش یافته است. موسسات رتبه بندی جهان به شدت نسبت به بدهی 80میلیارد دلاری دبی و ناتوانی دولت این منطقه در بازپرداخت این بدهی ها ابراز نگرانی می کنند. شیخ گفت: دولت دبی قصد دارد میزان هزینه های خود در بخش زیرساخت های اقتصادی به خصوص حمل ونقل را افزایش دهد. تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی در بخش جاده سازی و احداث پل در اولویت کاری دولت قرار خواهد داشت.