آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۳
بورس - شرکت ها
۱۰

معاون سازمان خصوصی سازی:12میلیارد تومان سهام دولتی به فروش رسید

فارس- معاون سازمان خصوصی سازی با اعلام نتایج واگذاری مزایده ای 4 شرکت دولتی، از فروش دو شرکت افرانت و کشت و صنعت شهریار و به فروش نرفتن شرکت های قند شازند و مقره سازی خبر داد.

مهدی عقدایی در رابطه نتایج واگذاری مزایده 18میلیون سهم 4شرکت دولتی که صبح دیروز در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شده بود، اظهار داشت: در اجرای قانون برنامه چهارم توسعه، دیروز 17میلیون و 986هزار و 725 سهم شرکت های دولتی افرانت، کشت و صنعت شهریار، قند شازند و مقره سازی به ارزش پایه و کل 8/12 میلیارد تومان به مزایده گذاشته و نتایج این واگذاری ها مشخص شد. وی گفت: 40 درصد از سهام شرکت افرانت (معادل 8میلیون سهم) در حالی به ارزش پایه یک میلیارد و 312میلیون تومان عرضه شد که در نتیجه رقابت 4 گروه از مشتریان، این تعداد سهام به قیمت یک میلیارد و 570میلیون تومان توسط یک مشتری خریداری شد.

عقدایی درباره مزایده 16/28درصدی سهام شرکت کشت و صنعت شهریار نیز اظهار داشت: 253هزار و 508 سهم این شرکت نیز 329میلیون تومان ارزش گذاری شده بود که این تعداد سهام بدون رقابت و توسط یک مشتری به ارزش 330میلیون تومان خریداری شد.به گفته عقدایی شرکت افرانت به وکالت از شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و کشت و صنعت شهریار از سوی سازمان خصوصی سازی واگذار شدند.معاون سازمان خصوصی سازی درخصوص دو شرکت قند شازند و مقره سازی نیز گفت: 18/36 درصد از سهام شرکت مقره سازی ایران (معادل 9میلیون و 45 هزار و 320 سهم) به ارزش پایه بیش از 87میلیارد ریال و نیز 86/16 درصد از سهام شرکت قند شازند (معادل 687هزار و 897 سهم) به ارزش پایه بالغ بر 27میلیارد ریال به دلیل نبود مشتری به فروش نرسیدند.

عقدایی افزود: در روزهای آینده آگهی فروش مزایده ای این دو شرکت درج خواهد شد. سازمان خصوصی سازی بنا به در خواست خریداران برای شرکت های مقره سازی ایران و افرانت شرایط پرداخت وجه معامله حداقل 20 درصد ثمن معامله نقد و 80 درصد بقیه و برای شرکت های کشت و صنعت شهریار و قند شازند نیز حداقل 40 درصد ثمن معامله نقد و 60 درصد بقیه با احتساب سود فروش اقساطی ظرف مدت 3 سال در نظر گرفته بود.