آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۳
بورس کالا
۱۴

رشد نرخ گالوانیزه گرم در بازار چین

ایران سینا –گزارش شده که قیمت کلاف گالوانیزه گرم چین این هفته افزایش یافت و احتمال دارد در ماه آینده نیز ادامه پیدا کند.

گالوانیزه گرم 1 میلی متری آنشان استیل در بازار شانگهای 4450 یوآن/ تن است که 120-100 یوآن / تن بیشتر از جمعه قبل است. قیمت گالوانیزه گرم 5/0 میلی متری نیز با 50 یوآن / تن افزایش به 4800 یوآن /تن رسید. قیمت صادرات گالوانیزه گرم 1 میلی متری در همان 680-660 دلار/ تن ثابت باقی ماند. به رغم کمی تقاضا، انتظار می رود قیمت ها ثابت بماند، اما رکود بخش اتومبیل سازی و صنعت لوازم خانگی باعث شده تقاضای کشورهای خارجی افزایش پیدا نکند.

رکود صادرات کلاف سرد چین

گزارش شده که قیمت کلاف سرد چین به دنبال قیمت کلاف گرم افزایش یافته است. این امر همچنین در نتیجه بهبود موازنه عرضه و تقاضا نیز است.

در بازار شانگهای ورق سرد 1 میلی متری آنشان استیل 4450یوآن / تن است که 150 یوآن / تن بیشتر از جمعه قبل است. ورق سرد 2-2/1 میلی متری نیز با 180 یوآن / تن افزایش به 4330 یوآن/ تن رسید. پیشنهادات صادرات کلاف سرد 1 میلی متری 620-600 دلار/ تن فوب می باشد که همانند هفته قبل است.

اغلب صادرکنندگان عقیده دارند با این قیمت به سختی می توان دادوستدی انجام داد. کشورهای سیس کلاف سرد ارزانتری به چین صادر می کنند و این محصولات در اوایل سه ماهه اول سال 2009 خواهد رسید. هم اکنون کلاف سرد وارداتی به چین شامل 5 درصد تعرفه واردات می شود و این قیمت برابر با یا نزدیک به قیمت فعلی بازار است. تحت چنین شرایطی صادرات کلاف سرد دشوارتر خواهد شد.