آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۳
خودرو
۱۶

افتتاح نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز با حضور چشمگیر قطعه سازان

گروه خودرو- هفتمین نمایشگاه بین المللی خودروی شیراز روز گذشته در حالی افتتاح شد که 90درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه قطعه سازان و تامین کنندگان قطعه خودرو بودند.

نمایشگاه شیراز با حضور 100 شرکت خودروساز و قطعه ساز افتتاح شد، که از این تعداد تنها چهار شرکت خودروساز داخلی و شش شرکت خارجی حضور یافتند و 90 غرفه دیگر به قطعه سازان و تامین کننده قطعات خودرو اختصاص یافته است.

از شرکت کنندگان خودروساز این نمایشگاه می توان به شرکت سایپا اشاره کرد که این شرکت در نمایشگاه مذکور با خودروی مینیاتور جدیدترین محصول خود حضور یافته است. اما در میان خودروسازان شرکت کننده در این نمایشگاه خبری از شرکت ایران خودرو نیست. به گفته ذوالانوار، مدیر نمایشگاه استان فارس در هفتمین نمایشگاه خودروی شیراز شرکت های خودروساز سایپا، بهمن، رخش خودرو دیزل و از نمایندگی شرکت های خارجی هیوندای، بنز، تویوتا، مزدا، بی ام و و نیسان حضور دارند که در میان شرکت های خودروساز تنها شرکت ایران خودرو حضور ندارد که از سوی این شرکت نیز ساپکو تامین کننده قطعات این شرکت حضور یافته است. حذف نمایشگاه بین المللی خودرو تهران از تقویم نمایشگاه های کشور منجر به انتقال نمایشگاه مذکور به سایر استان های کشور شد که این امر علاوه بر ایجاد هزینه سربار برای خودروسازان موجب کاهش رونق این نمایشگاه ها شده است به طوری که اکثر خودروسازان از حضور در این نمایشگاه خودداری می کنند و غرفه های نمایشگاه بیشتر در اختیار قطعه سازان و تامین کننده قطعه قرار می گیرد.