آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۳
استان ها
۲۸
گزارش

در نشست نمایندگان مجلس و مسوولان شرکت آبفار خراسان رضوی عنوان شد؛

حاشیه نشینان شهرها نگران استفاده از آب آلوده هستند

مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات مصوب بخش آب، امسال 2 درصد به برخورداری روستاها از آب شرب سالم افزوده می شود.

مدیرعامل آبفار خراسان رضوی درنشست مسوولان شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان و مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس درباره مسائل و مشکلات این بخش افزود: امسال اعتبارات مصوب در این بخش 400 میلیارد ریال است.

میرزا محمودی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 92درصد از روستاهای استان ازخراسان رضوی شبکه آب شرب سالم بهره مند هستند، افزود: خراسان رضوی دو هزار و 557 روستای بالای 20 خانوار دارد که از این تعداد دو هزار و 197 روستا یعنی حدود 92/4درصد جمعیت این روستاها دارای شبکه آب شرب هستند.

وی در خصوص شاخص بهره مندی آب شرب روستاهای استان در مقایسه با کشور افزود: سطح برخورداری روستاهای کشور 67/69درصد بوده که در خراسان رضوی این برخورداری به 98/82درصد می رسد.

میرزا محمودی بیان کرد: هزار و 144 منبع تامین آب (چاه، چشمه، قنات) با 12 هزار و 908 کیلومتر خط انتقال و هزار و 520 باب مخزن زمینی و هوایی به حجم 175 هزار و 96 مترمکعب وظیفه ذخیره آب، انتقال و توزیع آب را برعهده دارند.

در این دیدار نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تردیدی نیست که یکی از بحث های بسیار مهم در جوامع امروز برخورداری از آب سالم است.

سبحانی نیا افزود: متاسفانه در حال حاضر برخی روستاهای اطراف نیشابور بدون آب یا از آب سالم بی بهره اند و باید در این باره چاره اندیشی شود و ساخت خطوط انتقال آب سالم نیاز اساسی در این مناطق است.

نماینده مردم مشهد و کلات نیز در این جلسه افزود: در چند سال اخیر اقدام های خوبی در خصوص رسیدگی به وضعیت آب در مناطق حاشیه ای شهر صورت گرفته، اما کافی نیست.

عفت شریعتی افزود: مردم در حاشیه شهرها نگران استفاده از آب آلوده هستند و باید از این نگرانی کاسته شود.

نماینده مردم تربت جام نیز در این دیدار اظهار داشت: متاسفانه در برخی روستاها آبرسانی به وسیله تانکر صورت می گیرد. اسداللهی تصریح کرد: مسوولان باید برای شبکه فرسوده و آلودگی آب در برخی مناطق چاره ای بیندیشند.