آرشیو پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۶۷
سیاسی
۲

افشای توطئه شیوخ عرب علیه ایران همزمان با فاجعه غزه

گروه سیاسی: در حالی که با همراهی دولت های عربی بویژه عربستان سعودی، مصر، امارات و اردن حملات کم سابقه و خونین اسرائیل به غزه ادامه دارد، اخبار غیررسمی از توطئه همزمان این کشورها علیه ایران حکایت دارد.

به گزارش سایت اینترنتی «آینده» برخی منابع نزدیک به گروه های فلسطینی پس از آشکار شدن همراهی دولت های عربی با اسرائیل، جزئیات مذاکرات محرمانه اعراب با 1+5 در نیویورک را که در ماه جاری میلادی انجام شده است، افشا کردند.

بنا بر اظهار منابع فلسطینی، سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در جلسه مذکور با تحریک آمریکا و سایر کشورهای عضو 1+5 به برخورد با ایران، اظهار کرده است حتی اگر ایران به انرژی هسته ای نیز دست نیابد، تهدیدی جدی برای منطقه است و قدرت ایران باید کنترل شود. وی همچنین به شدت از 1+5 برای ارائه مشوق به ایران در پرونده هسته ای انتقاد کرده است. در این جلسه، نماینده مصر نیز روند کنونی در خاورمیانه را موجب به هم خوردن توازن قطر به ضرر کشورهای عربی دانسته و خواستار کنترل ایران توسط غرب شده است.

وزیر خارجه امارات نیز در سخنانی گستاخانه و تحریک آمیز، حتی نیروهای فعلی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی را تهدیدی برای منطقه به شمار آورده و مدعی شده است که ایران مانع حل مساله لبنان و فلسطین بین دولت های عربی و آمریکاست. این مقام اماراتی، جمهوری اسلامی را به احیای امپراتوری تاریخی ایرانیان متهم کرده و از کشورهای غربی برای جلوگیری از این حادثه کمک خواسته است.

در نشست مذکور، وزیر خارجه بحرین با تکرار مواضع سایر دولت های عربی، ایران را به قصد توسعه طلبی اراضی متهم کرده است.

همچنین خبر می رسد بعضی کشورهای منطقه از یک ماه قبل از تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، کمک های متعارف خود را به مردم غزه کاهش و یا پایان دادند.

به گزارش ایرنا، یک ماه پیش، بعد از نهایی شدن توافق پنهانی چند کشور منطقه با آمریکا برای از میان برداشتن مقاومت ساکنان غزه، این کشورها با هدف تضعیف اهالی غزه و زمینه سازی جهت عملیات نظامی رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینی های ساکن غزه، کمک های متعارف غذایی و دارویی خود را به غزه کاهش یا پایان دادند.