آرشیو پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۶۷
اقتصاد
۴

معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری اعلام کرد:

بودجه 88؛ اواخر دی در مجلس

گروه اقتصاد: معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: لایحه بودجه سال 88 دهه سوم دیماه به مجلس ارائه می شود.

رحیم ممبینی به فارس گفت: تدوین لایحه در مراحل پایانی است و هنوز برای ارائه آن به مجلس فرصت داریم.

ممبینی بر این اساس تصریح کرد: لایحه بودجه سال آینده در دهه سوم دی به مجلس ارائه خواهد شد. این گزارش حاکی است از سال قبل ارائه لوایح بودجه سالانه با حذف تبصره ها در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفت و بر همین اساس نیز زمان رسیدگی به لایحه بودجه که در سال های قبل بیش از 2 ماه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس به طول می انجامید،به شکل قابل ملاحظه ای کوتاه شد.

این به گونه ای بود که سال گذشته 17 دی لایحه بودجه به مجلس ارائه و هفتم تا 17 بهمن در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار داشت، پس از آن نیز بررسی لایحه بودجه در صحن علنی از 23 تا 28 بهمن به طول انجامید و برای اعلام نظر شورای نگهبان ارائه شد.

بر این اساس به نظر می رسد در صورت ارائه لایحه بودجه در پایان دی، مجلس به 40 روز زمان برای بررسی بودجه نیاز داشته باشد، هر چند ممکن است بررسی برخی از آثار هدفمند شدن یارانه ها در بودجه 88 به عنوان اتفاقی جدید در بررسی بودجه های سنواتی فرایند نهایی شدن بودجه را نیازمند صرف وقت بیشتری کند.

با این حال، معاون بودجه معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری مشخص نکرده است که آیا زمانی برای ارائه لایحه بودجه پس از پایان کار هدفمند کردن یارانه ها در مجلس خواهد بود یا خیر.