آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۲۷
اجتماعی
۴

معاون مطبوعاتی ارشاد:خبرگزاری ها و پایگاه های اینترنتی مشمول قانون مطبوعات می شوند

گروه اجتماعی- پیش نویس قانون نظام جامع رسانه ها و همچنین تصویب ماده واحده ای که براساس آن خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی مشمول قانون مطبوعات می شوند، تا پایان امسال تدوین می شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر گروهی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی قانون نظام جامع رسانه ها مشغول کارند و مقدمات و مطالعاتی که پیش از این درباره این قانون صورت گرفته بود نیز مبنای کار این گروه قرار گرفته است. امیدواریم تا پایان امسال این پیش نویس آماده شود.

علیرضا ملکیان درباره این که خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی نیز مشمول قانون مطبوعات شوند، افزود: موضوع به صورت ماده واحده از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده بود که در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده است.

وی تصریح کرد: کمیته رسانه های کمیسیون فرهنگی مجلس، در چند جلسه این ماده واحده را مورد بحث قرار داده است و بزودی باید در کمیسیون فرهنگی مطرح شود تا به صحن علنی مجلس برود. البته نظر نمایندگان برای تصویب این ماده واحده تاکنون مثبت بوده است.