آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۲۷
ماجرا
۱۱
در دادگاه

سرقت به شیوه پینوکیو

محمد غمخوار

تبهکارانی که با استفاده از یک ترفند کارتونی، تحت عنوان رمال از مردم اخاذی و سرقت می کردند، با ردیابی های ماموران پلیس دستگیر شدند.

چندی قبل زنی با مراجعه به دادسرای ناحیه چهار تهران ضمن طرح شکایتی راز فعالیت اعضای یک شبکه را فاش کرد.

شاکی به بازپرس گفت: چند روز قبل در اتوبوس با زنی آشنا شدم که ادعا می کرد برادرش قدرت و تبحر ویژه ای در فالگیری و بخت گشایی دارد.

من نیز به دلیل مشکلی که با همسرم داشتم شماره تلفنم را به او دادم تا از برادرش برایم وقت بگیرد.

بعد از چند روز زن ناشناس تماس گرفت و گفت: به خاطر رابطه دوستی، همراه برادرش به خانه ما می آیند.

وقتی در غیاب همسرم مرد رمال طلاهایم را دید مدعی شد می تواند با سحر و جادو آنها را دو برابر کند. من که وسوسه شده بودم قبول کردم و طلاهایم را به او سپردم.

مرد شیاد نیز طلاها را داخل جعبه ای قرار داد و با بیان جملات نامشخص در آن را بست. سپس جعبه را به من داد و گفت یک هفته دیگر که جعبه را باز کنی طلاها دوبرابر شده است.

در حالی که برای روز مورد نظر لحظه شماری می کردم پس از یک هفته با خوشحالی در جعبه را باز کردم اما در کمال ناباوری با طلاهای بدلی روبه رو شدم.

با طرح این شکایت بازپرس «سهرابی» به ماموران پلیس ماموریت داد متهمان را دستگیر کنند. این در حالی بود که همزمان با شروع تحقیقات، چند شکایت دیگر نیز از اعضای شبکه مطرح شد.

بررسی ها نشان می داد، متهمان پس از شناسایی افراد ساده لوح گرفتار ترفندهای مختلف از جمله بخت گشایی، دو برابر شدن طلاها و حل مشکلات، از مردم کلاهبرداری و سرقت می کنند.

پس از چهره نگاری رایانه ای از متهمان و طعمه گذاری، سرانجام زن و مرد تبهکار در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

متهمان ابتدا منکر هر گونه جرمی بودند اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و به جرایم خود اعتراف کردند.

تاکنون چهار زن و دختر با مراجعه به دادسرا از متهمان شکایت کرده اند.‎/