آرشیو شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۳۵
اجتماعی
۴

رئیس شورای شهر تهران:

نظر شورا و شهرداری درباره جلسات مشترک با دولت مثبت است

• چمران: جلسه ای که 5 ساعت طول

بکشد و رئیس جمهور این وقت رابه

این کاراختصاص دهد، به معنی اهمیت

موضوع و دغدغه های هر دو طرف است

• رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

860 میلیارد تومان برای ساماندهی

ترافیک کلان شهرها در سال 88

اختصاص یافت

گروه اجتماعی جلسات مشترک دولت و شهرداری تهران بی نتیجه نبوده است بلکه هنوز به نتیجه مورد انتظار یعنی تامین منابع مالی نرسیده ایم.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در نشست ماهانه شورای عالی استان ها با بیان این مطلب به خبرنگاران درباره نتایج سه نشست مشترک دولت و مدیران شهری توضیح داد: برای بررسی بیشتر یک هفته را تعطیل کردیم تا زیرمجموعه ها کارهای خود را انجام دهند و برنامه ها حساب شده تر به جلسه بیاید و به این ترتیب دیگر نیازی نباشد که این جلسات پنج ساعت به طول بینجامد. وی تصریح کرد: جلسه ای که پنج ساعت طول بکشد و رئیس جمهور این وقت را به این کار اختصاص دهد، به معنی اهمیت موضوع و دغدغه های هر دو طرف است. رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این که این جلسات با پیشنهاد و موافقت همه ما بوده است، اظهار کرد: نظر شورا درباره این جلسات مثبت است و شهردار تهران نیز چنین نظری دارند و با علاقه و توجه در جلسات شرکت می کنند. در عین حال برخی اختلاف نظرهای تخصصی همچون میزان سفر و مسائل مرتبط با آن در این جلسات مطرح می شود. وی ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به عنوان طرح بلندمدت در کنار برنامه های کوتاه مدت و برنامه های مدیریت سفر و ساماندهی شهری برای این جلسات پیشنهاد شده، اما صلاح دیده شد که برنامه های کوتاه مدت در شورای عالی ترافیک کشور و یا کمیته های تخصصی مرتبط مطرح و بررسی شود.

چمران همچنین در اجلاس شورای عالی استان ها که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، گفت: شوراها کارهای مفید زیادی انجام می دهند که از چشم مسئولان دور می ماند و ما معتقدیم که اگر خدا بداند کافی است، چراکه شوراها برای خدا کار می کنند. وی افزود: باید تعامل و روابط بیشتری بین ائمه جماعات و شوراها در شهرهای مختلف وجود داشته باشد.

چمران ادامه داد: سال گذشته 20 میلیارد تومان اعتبار برای مساجد اختصاص دادیم، امسال هم شوراها بیشترین اعتبار را با توجه به توان مالی شان برای مساجد اختصاص داده اند.