آرشیو شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۳۵
ایران زمین
۲۷

به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب

نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی در استان مرکزی راه اندازی شد

اراک- خبرنگار «ایران»: نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی برون شهری در استان مرکزی همزمان با گرامیداشت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب، راه اندازی شد.

ابوالقاسم نصرالهی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در این مراسم برخورداری از امنیت راه ها را از حقوق اساسی مردم عنوان کرد و گفت: امروز پلیس راه کشور در طول 30 سال فعالیت بسیار متفاوت از گذشته و با تغییر روش مطلوب به ارائه خدمت به مردم می پردازد.

نصرالهی بر مشارکت مردم در برقراری امنیت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: بعد از انقلاب مردم در تولید پارامتر های امنیتی نقش بسزایی نسبت به قبل از انقلاب دارند.

فرماندار اراک نیز در این مراسم با اشاره به وجود 376 کیلومتر جاده بین شهری و 600 کیلومتر جاده روستایی در سطح استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 23 میلیارد تومان از اعتبارات ملی به مظور روکش آسفالت جاده اراک سلفچکان و مسیر برگشت راهجرد تا منطقه لاله صحرا اختصاص داده شده که پیش بینی می شود طی 36 ماه آینده روکش کل پروژه به اتمام برسد.

محمد حسن آصفری تصریح کرد: همچنین حدود 5 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اختصاص داده شده است که با اختصاص این اعتبار پروژه های مربوط به کاهش آلودگی هوای شهر اراک اجرا می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه مرکز مکانیزه معاینه فنی نقش مستقیمی در ارائه خدمات به رانندگان عبوری خودروهای سنگین دارد، بیان کرد: این مرکز 13 هزار و 190 مترمربع وسعت دارد و دارای یک سالن با دو خط مجزا است که هشت نوع تست شامل دود، زوایای جلوبندی، نورچراغ ها، تست کیلومتر شمار و تست اصالت خودرو را ارائه می دهد.

غلامرضا مشرفی مجموع سرمایه گذاری این مرکز را12 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 400 میلیون تومان از محل بنگاه های زوده بازده تامین شده است.