آرشیو شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۳۵
ورزشی
۲۸

کلیچکو به دنبال مجازات بوکسور انگلیسی

ولادیمیر کلیچکو قهرمان بوکس سنگین وزن جهان از منظر سازمان های بزرگ IBF و W.B.O که اهل اوکراین است، در ابتدای تابستان سال آینده در لندن با «دیوید هی» مشتزن بریتانیایی مسابقه خواهد داد. کلیچکو که به اعتقاد اکثر کارشناسان فراتر از قهرمانان مورد تایید دو سازمان دیگر (برادرش ویتالی کلیچکو از W.B.C و نیکولای والویف روسی از W.B.A) برترین سنگین وزن دنیا به حساب می آید، این موضوع را دیروز شخصا به روزنامه بیلد آلمان گفت. وی اظهار داشت: «مذاکرات ما در این خصوص ادامه دارد، اما به احتمال قوی در روز 20 ژوئن 2009 (اول تیر 88) روبه روی هم قرار خواهیم گرفت و استمفورد بریج لندن ورزشگاهی است که پذیرای ما خواهد بود.»

پیشتر گفته می شد هی که 28 ساله و در اصل متخصص وزن «میان سنگین» است، در کوچ به جمع سنگین وزن ها با ویتالی کلیچکو برادر 37 ساله ولادیمیر مصاف خواهد داد. با این حال ویتالی دیروز در صحبت هایی که مشخص نشد جدی است یا شوخی، گفت: «من و ولادیمیر سکه انداختیم تا ببینیم کدام یک باید با هی مسابقه بدهیم و سکه حکم کرد که ولادیمیر این کار را انجام بدهد. من نیز می خواستم به رینگ بروم و بین من و ولادیمیر برای اولین بار بحثی در گرفت. آن گاه وکیل مان برند بوئنته وارد ماجرا شد و گفت بیهوده دعوا نکنید، زیرا با یک سکه ماجرا حل می شود.»

دیوید هی هم از قبل گفته بود در بین برادران کلیچکو، ولادیمیر را ترجیح می دهد. با این حال وقتی عکس او دو هفته پیش در یکی از روزنامه های انگلیس در حالی چاپ شد که تصویری نصف شده از ولادیمیر را در دست دارد، از چند سو و بخصوص از جانب اطرافیان برادران کلیچکو مورد اعتراض و تهاجم قرار گرفت. ولادیمیر که در 55 مبارزه خود 52 برد داشته، دیروز در این ارتباط گفت: «هی به خاندان ما توهین کرده و به همین خاطر به شکل بد و بی رحمانه ای مجازات خواهد شد.»