آرشیو شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۸۹۱
حوادث
۱۵

کلاهبرداری 700 میلیونی با چک های مسروقه

افرادی که با چک های مسروقه اقدام به خرید احشام از دامداران می کردند بعد از 700 میلیون تومان کلاهبرداری از سوی ماموران پلیس ورامین شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ احمد قاسم آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با اعلام این خبر افزود: اوایل ماه جاری صاحب یک دامداری در ورامین به پلیس آگاهی مراجعه کرد و با ارائه شکایتی گفت: هفته گذشته افرادی با خرید 120 راس دام از وی مبلغ 45 میلیون تومان به صورت نقدی به وی پرداخت کردند و در ازای 120 میلیون تومان باقی مانده چندین فقره چک با تاریخ های نزدیک به هم ارائه دادند اما هنگامی که او برای اخذ مبلغ چک ها به بانک مراجعه کرد متوجه شد تمامی چک ها مسروقه هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین گفت: با دریافت این گزارش ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند با به کارگیری اقدامات اطلاعاتی یکی از متهمان اصلی به نام «حجت ن.» در چهاردانگه اسلامشهر را شناسایی و دستگیر کنند.

قاسم آبادی افزود: متهم دستگیرشده در بازجویی کارآگاهان پلیس اعتراف کرد به همراه چندتن از دوستانش چک های مسروقه را تهیه و با مراجعه به دامداران اعتماد صاحب آن را جلب و با ارائه همان چک ها اقدام به خرید احشام می کرد و سپس در مناطق دیگر به فروش می رساند.

بنا بر این گزارش تاکنون 20 مالباخته با مراجعه به پلیس ورامین از متهمان اعلام شکایت کرده اند و رقم کلاهبرداری این افراد مبلغ 700 میلیون تومان برآورد شده است.