آرشیو شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۷۴۳
شهری
۲۲

باشگاه مهندسان هنرمند با تجلیل از همایون خرم آغاز به کار کرد

نخستین همایش بزرگ مهندسان هنرمند و مراسم آغاز به کار باشگاه مهندسان هنرمند با تجلیل از همایون خرم و 29 مهندس هنرمند در تالار وحدت برگزار شد.

نخستین همایش بزرگ مهندسان هنرمند عصر روز گذشته با حضور احمد نوریان معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، مجید سرسنگی قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از جامعه مهندسی کشور در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای این مراسم فرزاد قاسم زاده دبیر همایش با تبریک هفته مهندسی گفت: با تاکید مدیریت شهری در شناسایی شهروندان فرهیخته و ترویج مشارکت این نخبگان در حوزه فرهنگ شهروندی، برنامه گردهمایی شهروندان هنرمند در دستور کار معاونت هنری قرار گرفت. در اولین گام از 29 آذر باشگاه پزشکان هنرمند را تاسیس کردیم و در گام دوم جامعه مهندسی که قشری سازنده هستند در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مد نظر قرار گرفتند.وی افزود: با تاسیس باشگاه مهندسان هنرمند قصد داریم در جهت شناسایی و جهت دهی توانمندی جامعه مهندسی کشور تلاش کنیم. تشکیل بانک جامع مهندسان هنرمند، ایجاد تعامل ارتباط مهندسان با مردم از طریق هنر، بهره مندی از تولید فرهنگی هنری مهندسان، افزایش سرمایه های فرهنگی هنری شهر تهران، تشکیل کارگروه های تخصصی برای فعالیت مهندسان هنرمند و تولید کتاب و محصولات چند رسانه ای برای جامعه مهندس کشور از جمله اهداف تاسیس این باشگاه است.

مجید سرسنگی نیز با تبریک سی امین سال پیروزی انقلاب گفت: سازمان فرهنگی هنری شهر تهران با 350 مرکزی که در سطح شهر تهران دارد، فعالیت های خود را برای ارتقای سطح فرهنگی شهر بر دو اصل بنا گذاشته است. اول اینکه به صورت عام باعث شود تا فضایی ایجاد شود که شهروندان در قلمرو فرهنگ وهنر و آثار اهل فرهنگ زندگی کنند که این مهم در حال انجام است. دوم توجه به گروه های مرجع است، گروه هایی که اهل فرهنگ هستند و به خاطر جایگاهی که در جامعه دارند، می توانند تاثیرگذار باشند. در این راستا باشگاه پزشکان و مهندسان هنرمند را تاسیس کردیم.