آرشیو شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۳
بین الملل
۲۵

مدیرمرکز مطالعات ایرانی دانشگاه دورهام: تغییر رویکرد غرب به دلیل قبول واقعیات ایران است

مدیر مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه دورهام انگلیس تاکید کرد تغییر رویکرد غرب در برابر کشورمان به دلیل پیشرفت های ایران و قبول واقعیات موجود توسط کشورهای غربی بوده است.

دکتر رضا مولوی در گفتگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای کشورمان گفت: این گزارش با توجه به شرایط جدید منتشر شده و به نظر من شامل موارد مثبتی است که تاکید بر کاهش سرعت تولید سانتریفیوژهای جدید در ایران از جمله آنها هستند.

مدیر مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه دورهام انگلیس افزود: به اعتقاد من آژانس بین المللی انرژی اتمی با وجود تمامی اعمال فشارهای اسرائیل و حامیان آن گزارش تقریبا مثبتی را منتشر کرده است و دلیل آن نیز شرایط جدیدی است که باعث افزایش امیدواری ها درباره مصالحه میان ایران و غرب شده است. دکتر مولوی پذیرفتن شرایط جدید ایران توسط کشورهای غربی را دلیل این تغییر رویکرد توصیف کرد و گفت: رویکرد های سابق غرب در تلاش برای انزوای ایران و استفاده از سیاست چماق و هویج غیرسازنده و اشتباه بوده زیرا غربی ها هنوز با ذهنیت های قدیمی و گذشته خود به ایران نگاه کرده و توجه نداشتند که ایران طی 30 سال اخیر از پیشرفت علمی، فرهنگی و هویتی عظیمی برخوردار شده است.