آرشیو دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۵
حرف روز
۷

نماد تروریسم در لبنان

علی شاه صیدی

سمیر جعجع مهره خطرناک ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان محسوب می شود.جعجع طی سالهای اخیر نقش مخربی در معادلات امنیتی لبنان داشته است.حتی پس از آزادی مشکوک وی از زندان نیز او فعالیت های تروریستی خود را گسترش داد.دخالت سمیر جعجع در ترور ژنرال فرانسو الحاج و حتی رفیق حریری از احتمالات بسیار قوی محسوب می شود.احتی “انیس نقاش”از قدیمی ترین همرزمان شهید عماد مغنیه نیز از احتمال دخالت جعجع در شهادت حاج رضوان خبر می دهد.

در هر صورت جعجع بار دیگر تحت فرماندهی دستگاه های اطلاعاتی سیا و موساد آماده است تا معادلات امنیتی بیروت را بر هم ریزد.از این رو مسئولان امنیتی لبنان باید مراقب این نماد تروریسم در کشورشان باشند.پس از ترور ژنرال فرانسو الحاج توسط جعجع و عوامل وی،جریان 14 مارس در تدارک ترور میشل عون بود که این امر تحقق نیافت.بر این اساس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، طرح ترور “میشل عون” رهبر گروه مسیحی “جریان آزاد ملی لبنان” را در اختیار “سمیر جعجع، سرکرده گروه موسوم به “نیروهای لبنانی” گذاشته است. موساد به جعجع برای طراحی نقشه ترور “میشل عون” کمک می کند.

بر اساس افشاگری پایگاه های اطلاعاتی معاند تل آویو، قرار بود ترور به وسیله جاسازی یک بمب کوچک در دوربین تصویربرداری انجام گیرد که به محض آغاز تصویربرداری به طور خودکار منفجر شود. این بمب، از نوع بمب هایی است که کشف آن به وسیله دستگاه های کلاسیک بازرسی و چک که معمولاتوسط محافظان عون استفاده می شود، دشوار است.

طبق این طرح مشترک که از سوی تل آویو و جعجع تهیه شده است، یکی از افراد موساد به نام “پی یر عقل” که در فرانسه و استرالیا اقامت دارد و در فرانسه با عنوان “اونیو ویکتور هیگو کالمارت” و با کد “02140”شناخته می شود، مسئولیت ترور عون را عهده دار می شود. قرار است “عقل” با نزدیک شدن به اطرافیان عون در فرانسه و استرالیا، پیشنهاد مصاحبه با عون را مطرح کند. این طرح در حالی افشا شد که جعجع همواره قصد داشت خود را به عنوان یکی از حامیان ملت لبنان معرفی نماید.