آرشیو دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۵
شهرستان ها
۲۰

معاون عمرانی استاندار اردبیل: 3 جایگاه CNG تا پایان سال در اردبیل افتتاح می شود

اردبیل-خبرنگاررسالت:

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی و اهالی اردبیل سه جایگاه جدید CNG تا پایان امسال در شهر اردبیل به بهره برداری می رسد.

ناصر هاشم پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: هم اکنون 11 جایگاه CNG در اردبیل فعال است و برآوردها نشان می دهد دیگر شاهد صف های طولانی در جلوی جایگاه های CNG نیستیم.

وی خرابی مکرر برخی جایگاه ها را ناشی از نامناسب بودن جنس کالاهای وارداتی از کشورهای مختلف عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه تجهیزات CNG ساخت داخل نیست و از کشورهای مختلف خریداری و نصب می شود و تجهیزات برخی کشورها نامناسب است به همین علت در صورت خرابی شاهد طولانی شدن زمان تعمیر و تجهیز دوباره آن هستیم.

هاشم پور معضل دوم را در این رابطه پیچیدگی تکنولوژی به کار رفته در این سیستم ها عنوان کرد و گفت: تا زمانی که تجهیزات این ایستگاه ها بومی نشده با مشکلاتی مواجه هستیم که حل آن زمانبر است.

وی در خصوص تدارک لازم برای کاهش مشکلات جایگاه های CNG در ایام پرترافیک عید نوروز اظهار داشت: با راه اندازی اکیپ های سیار تلاش خواهیم کرد مسافران و گردشگران نوروزی بدون معطلی در شهرهای مختلف از جایگاه های CNG استفاده کنند.

هاشم پور برخی معضلات را نیز متوجه رطوبت و ناخالصی گاز ورودی به این جایگاه ها دانست و گفت: به دلیل واردات گاز از جمهوری آذربایجان گاهی شاهد رطوبت بالاهستیم که این امر اختلالاتی را در سیستم به وجود می آورد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سال آینده نباید پروژه جدیدی در استان تعریف و آغاز شود، تصریح کرد: اولویت اول ما در تخصیص اعتبارات تکمیل پروژه های با پیشرفت 60 درصد به بالاست که انتظار داریم شاهد به ثمر نشستن آنها در هفته دولت سال آینده باشیم.

هاشم پوردر پایان بر تجمیع برخی پروژه های ریز و کوچک در استان در قالب یک پروژه بزرگ تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم روند اجرای پروژه ها را به سمت پروژه های بزرگ و عظیم بکشانیم می توانیم اعتبارات زیادی جذب کنیم.