آرشیو دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۵۷
ایران زمین
۲۳

جریمه سنگین دیوارنویسی ها در اصفهان

اصفهان- مهسا جزینی: برای افراد متخلف درزمینه دیوارنویسی های غیرمجاز در اصفهان جریمه نقدی 500هزار تا 2 میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

محمد مطیعی فرد مدیر کنترل شهرداری اصفهان گفت: بر اساس ماده 92 و بند 27 ماده 55 قوانین شهرداری ها نوشتن هر نوع مطلب و تبلیغاتی روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهری باشد، ممنوع است. این طرح به منظورحفظ زیبایی چهره شهروجلوگیری ازآلودگی بصری شهروندان اتخاذ شده و در این راستا از هر گونه دیوارنویسی تبلیغات در سطح شهر جلوگیری خواهد شد. وی اضافه کرد: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که تا کنون از طریق دیوارنویسی در سطح شهر اقدام به تبلیغ فعالیت ها و خدمات خود می کردند، موظف به رعایت این دستورالعمل هستند و در صورت مشاهده هر گونه دیوارنویسی، ضمن امحای این قبیل تبلیغات با عاملان آن برابر مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرامور نظارت وکنترل حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به چگونگی برخورد با متخلفان اظهار داشت: با تقویت ابزار قانونی این مدیریت از سوی مراجع قضایی، بعد از دو مرحله اخطار شفاهی وکتبی، تلفن های متخلفان که در تبلیغات خود قید کرده اند با همکاری شرکت مخابرات قطع می شود، که تا کنون برای 30 شماره تلفن اقدام شده است. وی همچنین ازشهروندان خواست نسبت به دیوارنویسی حساسیت ویژه ای داشته باشند و حتی می توانند از دیوار نویسان شکایت کنند و یا با شماره تلفن های، 137 5601211 و5601213 به مدیریت نظارت و کنترل اطلاع دهند، تا پیگیری های لازم انجام شود.

گفتنی است در حال حاضر 1663 تابلوی تبلیغاتی در سطح مناطق چهارده گانه شهر اصفهان به صورت رایگان به منظور فعالیت های تبلیغاتی نصب شده است و مقرر شده در سال آینده 20درصد به تعداد این تابلوها افزوده شود.