آرشیو دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۵۷
داخلی
۵

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

نیروی پدافند هوایی ارتش مامور مقابله با تهدیدات هوایی است

گروه سیاسی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به افزایش تهدیدات از طریق هوا و قرار گرفتن این نوع تهدیدات در پیشانی خطرات احتمالی، نیروی پدافند هوایی ارتش تشکیل و مامور مقابله با این تهدیدات شده است.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه همایش تجلیل از شهید نظران و اعضای کمیسیون های اسرا و نیروهای نگهدارنده اسرای عراقی به خبرنگاران، افزود: با توجه به تهدیدات جدید در جهان به لحاظ فناوری که به سمت تجهیزات هوایی، راداری و موشکی و در واقع تهدیدات هوایی را در پیشانی تهدیدات قرار داده است، لازم دیده شد که یک نیروی مقتدر مامور مقابله با این تهدیدات شود.سردار سرلشکر فیروزآبادی با برشمردن دستاوردهای نیروهای مسلح برای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و کشور در سال 87 گفت: انواع موشک های زمین به زمین، زمین به هوا، سطح به سطح، ساحل به دریا و انواع خودروهای تاکتیک و تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح در سال جاری تولید شده است.

تمام تجهیزات برای دفاع از کشور را در اختیار داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از دراختیار داشتن تمام تجهیزات برای دفاع از آب و خاک کشور خبر داد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: نیروی دریایی در وضعیتی قرار دارد که قادر به انجام ماموریت های محوله هست و این امر حاصل بهره گیری از نیروهای متخصص و جوانان متفکر کشور می باشد که با استفاده از آموزش های تخصصی روز جهان و بهره بردن از تجربیات هشت سال دفاع مقدس، توانسته اند ایران اسلامی را از هر حیث سرافراز کنند. وی افزود: تمام لوازم دفاعی خود را مهیا ساخته ایم تا در این زمینه به خودکفایی برسیم و رشد چشمگیری در این زمینه داشته ایم.

امیر سیاری در زمینه مقابله با دزدی دریایی نیز تصریح کرد: این یک اقدام بین المللی است و خارج از آب های ایران رخ می دهد که باید برای آن یک تصمیم بین المللی گرفته شود.