آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۷۵۳
مسکن و عمران
۷

وزیر مسکن گزینه های سرمایه گذاری خارجی را اعلام کرد

پای چینی ها به مسکن مهر باز می شود

فرید قدیری

گروه مسکن- وزیر مسکن از شروع مذاکرات با دو شرکت ساختمانی چین برای حضور در انواع پروژه های ساخت و ساز در کشور از جمله مسکن مهر خبر داد.

محمد سعیدی کیا در حاشیه سمیناری که روز گذشته توسط چینی ها در ساختمان وزارت مسکن برگزار شد، به دنیای اقتصاد گفت: در قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن بر جذب سرمایه های خارجی تاکید شده و در این راستا با شرکت هایی از مالزی، ترکیه، ایتالیا و چین مذاکراتی انجام داده ایم.سعیدی کیا افزود: به چینی ها پیشنهادهایی برای ساخت و ساز درایران در قالب سرمایه گذاری مشترک ارائه کرده ایم و آنها می توانند در ساختمان های بلندمرتبه، ساخت انواع مسکن و همچنین در مسکن مهر فعالیت کنند.

وزیر مسکن در ادامه تصریح کرد: در صورت موافقت قطعی شرکت های چینی برای حضور در پروژه های ساختمانی ایران دولت از آنها همچون بخش خصوصی ایرانی حمایت خواهد کرد.به گزارش دنیای اقتصاد، همایشی که روز گذشته چینی ها در وزارت مسکن برگزار کردند، برای حاضرین در همایش، تجربه مصرف کالای چینی را تداعی کرد!ترجمه ضعیف، عدم اطلاع رسانی از عقبه شرکت های ساختمانی چین و هماهنگی ضعیف از جمله نکات قابل تامل سمینار دیروز بود.

در سمینار دیروز که قرار بود تجربه انبوه سازی چینی ها تشریح شود فقط برخی مقامات وزارت مسکن حضور داشتند و از فعالان بخش خصوصی صنعت ساختمان خبری نبود.