آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۷۵۳
نگاه سوم
۳۰
سینمای جهان

«تن تن» اسپیلبرگ و جکسن در مرحله تولید است

نگاه سوم- استیون اسپیلبرگ این هفته کار فیلمبرداری صحنه های پرفورمنس کپچر پروژه سه بعدی «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار» را به پایان می رساند و ادامه کار را به پیتر جکسن می سپارد.

ورایتی اعلام کرد اسپیلبرگ در یک برنامه زمانی32 روزه فیلمبرداری صحنه های «پرفورمنس کپچر» اولین بخش از سه گانه سینمایی «تن تن» را به پایان می رساند و بعد پروژه را در اختیار جکسن قرار می دهد که از تهیه کنندگان پروژه است.جکسن در 18 ماه آینده کار خود را در استودیو وتا دیجیتال در نیوزیلند با تمرکز بر جلوه های ویژه فیلم ادامه می دهد. این استودیو تولید جلوه های ویژه که متعلق به خود جکسن است، در تولید مجموعه «ارباب حلقه ها» نیز مشارکت داشته است.مجموعه قصه های مصور «تن تن» که درباره یک خبرنگار جوان ماجراجو است، در سطح بین المللی شهرت دارد.

ژرژ رمی نویسنده بلژیکی معروف به هرژه اولین قسمت این مجموعه را 80 سال پیش نوشت. «تن تن» در فاصله 1929 تا 1976 منتشر شد و بیش از 200میلیون نسخه از آن به فروش رسید. این مجموعه به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه شده است.اسپیلبرگ، پیتر جکسن و کاتلین کندی تهیه کنندگان این سه گانه هستند که با همکاری سونی پیکچرز اینترتینمنت و پارامونت پیکچرز تهیه می شود. فیلم اول را اسپیلبرگ و فیلم دوم را جکسن کارگردانی می کند. این فیلم ها به صورت سه بعدی و کاملادیجیتال تهیه می شود. شیوه کار به صورتی است که حرکت های یک بازیگر ثبت می شود و سپس برای خلق یک شخصیت انیمیشنی مورد استفاده قرار می گیرد. دانیل کریگ بازیگر مامور 007 مجموعه جیمز باند نیز در اولین فیلم مجموعه به نقش شخصیت اهریمنی راکام سرخ ظاهر می شود.