آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۸
اقتصادی
۴

حسینی: بورس ایران در بهترین وضعیت قراردارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از وضعیت “مناسب” بورس ایران گفت و با پیش بینی اینکه وضعیت بازار سرمایه “روز به روز” بهتر خواهد شد، هشدار داد: نباید از ترس رکود، خود به رکود دامن بزنیم.

سید شمس الدین حسینی در گفتگو با مهر با اشاره به اجرایی شدن بسته حمایت از بازار سرمایه کشور گفت: ما به منظور حمایت و رونق بازار سرمایه اقدمات مختلفی را انجام داده ایم که یکی از این اقدامات که در سال گذشته انجام شد، مدیریت مناسب عرضه سهام شرکتها بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مشکلاتی که برای برخی از خریداران سهام بویژه خریداران سهام شرکتهای بزرگ و سرمایه گذاران در بورس ایجاد شده بود، تصریح کرد: با طرح این مسائل در هیئت واگذاری به این افراد کمک کردیم و راهکارهایی را برای آنها اندیشیده ایم.

حسینی در خصوص برنامه های دولت برای بهبود و رونق بازار سرمایه در سال 88 نیز گفت: یکی از تجربیاتی که سال گذشته به خوبی درک کردیم، این است که از ترس رکود، خود به رکود دامن نزنیم. به عنوان نمونه زمانی که سهام بانک ملت عرضه شد با وجود برخی تحلیلها، هم سهام این بانک فروخته شد و هم اینکه هم در حال حاضر پس از گذشت حدود 45 روز از فروش سهام این بانک، قیمت سهام آن افزایش یافته است. وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش بینی کرد که وضعیت بازار سرمایه کشور روز به روز بهتر شود، کما اینکه در ماه گذشته نیز وضعیت بازار سرمایه بسیار مناسب بود.