آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۸
اقتصادی
۴

رحمانی فضلی درگفتگوباایسنا: تفریغ بودجه 85 و86 در هیئت های مستشاری دیوان رسیدگی می شود

رئیس دیوان محاسبات کشور در گفتگو با ایسنا سرانجام گزارش تفریغ بودجه 85 و 86 و اولویت های دیوان برای سال جاری را تشریح کرد و یادآور شد که دیوان محاسبات کشور به هیچ وجه درمقابل فشارهای وارده ذره ای عقب نشینی نمی کند و این امر را به ملت مان قول می دهیم.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در گفتگو با ایسنا، در مورد تکلیف گزارش تفریغ بودجه ی سال 86 و 85 تصریح کرد: این گزارش ها در دادسرا و هیئت های مستشاری دیوان محاسبات به نوبت در حال رسیدگی هستند. وی تصریح کرد: تفریغ بودجه سال 87 نیز در دستور کار دیوان محاسبات است و از ابتدای سال برنامه ریزی کرده و پس از انجام دادن تفریغ بودجه در آخر سال و یا اواخر بهمن ماه تحویل دهیم. به گفته رئیس دیوان محاسبات کشور، در هفته آینده عملکرد محاکم و هیئت های مستشاری دیوان در سال 87 که مربوط به تفریغ بودجه های سال های گذشته است را به اطلاع می رسانیم. رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که چرا پس از ارائه گزارش تفریغ بودجه سال های 85 و 86 از سوی دیوان محاسبات کشور بحث ها و جدل هایی صورت گرفت، افزود: شاید به این دلیل بود که ما توانستیم به موقع این گزارش را و در ایام تصمیم بودجه در مجلس ارائه دهیم و مجلس نیز با حساسیت بررسی دقیق بر روی آن انجام داد، البته دلیل دیگر آن هم ممکن است فضای سیاسی برای انتخابات باشد و برخی ها نیز از این موضوع سلبا و ایجابا در جهت کار خود استفاده کردند.

رئیس دیوان محاسبات کشور، اولویت بعدی دیوان را بانک ها عنوان کرد و با بیان اینکه بیش از 36 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی در حال وجود دارد، افزود: این منابع باید در اقتصاد کشور مثل خون در بدن جاری شوند و فعالیت های اقتصادی و تولید را ساماندهی کنند، اما متاسفانه بلوکه شده اند و این امر سبب عدم صحیح گردش منابع مالی در اقتصاد کشور می شود، بنابراین چنین مسئله ای را با جدیت امسال پیگیری کرده و در دستور کار گذاشته ایم.