آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۸
شهرستان ها
۱۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: اصلاح الگوی مصرف در سایه نقشه مهندسی فرهنگی صورت می گیرد

قزوین- خبرنگار رسالت:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: اصلاح الگوی مصرف در سایه نقشه مهندسی فرهنگی صورت می گیرد.

محمدحسین شفیعی ها افزود: رعایت الگوی مصرف در بخش های مختلف دستگاه های فرهنگی براساس نقشه مهندسی از هزینه های زاید و کارهای تکراری جلوگیری می کند و در نقطه مقابل موجب غنای کافی و تاثیرگذاری این فعالیت ها می شود.

وی اظهار داشت: نقشه مهندسی فرهنگی استان قزوین جزء پروژه های نیمه تمام در سال گذشته است که ظرف شش ماه آینده تهیه خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ الگوی مصرف در جامعه نیازمند برنامه ریزی و تدبیر صحیح است و این مهم نیازمند همکاری تمامی مردم و مسئولان است.

شفیعی ها خاطر نشان کرد: در آموزه های دینی و قرآن نیز در خصوص پرهیز از اسراف تاکید فراوانی شده است و ما باید به عنوان فرهنگ عمیق دینی به این موضوع توجه داشته و با مصرف بهینه نعمات خداوند شاکر الطاف الهی باشیم.وی ادامه داد: تحقق این مهم در گرو رعایت الگوی مصرف صحیح در تمامی ابعاد زندگی است.

به گفته وی بی توجهی به الگوی مصرف مناسب توسط مردم و مسئولان مطمئنا خسارت های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت و روند توسعه کشور را کند می کند.

شفیعی ها خاطر نشان کرد: البته نهادینه کردن فرهنگ الگوی مصرف در کشور نیازمند آموزش های لازم از طریق رسانه های جمعی است و اهالی هنر و مطبوعات در عملی کردن شعار الگوی مصرف نقش بسزایی دارند.