آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۸
ایران
۲

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه اعلام کرد

شرایط رقابت های انتخاباتی ناعادلانه است

گروه سیاسی: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه یی با انتقاد از فضای نابرابر و سوءاستفاده گسترده حامیان یک کاندیدای خاص، شرایط را برای یک رقابت سالم و برابر نامساعد ارزیابی کرد.

در بخشی از بیانیه این جبهه آمده است: «به رغم توصیه ها و تاکیدات مکرر حضرت امام در خصوص عدم مداخله نیروهای مسلح در جناح بندی های سیاسی، در تداوم سوءاستفاده از امکانات و سازمان نیروی مقاومت بسیج در حمایت از یک کاندیدای خاص اخیرا توجیهات و راهکارهای جدیدتری مطرح شده است. در بند دیگری از بیانیه به عملکرد رادیو و تلویزیون اشاره و تصریح شده است: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برخلاف رسالت و ماموریت ملی و فراجناحی خود به نحوی آشکار همچنان در مسیر تبلیغ برای کاندیدای خاص فعال است و خود در جهت تشویق و ترغیب عمومی ملت برای شرکت هرچه گسترده تر در انتخابات را به شدت کم فروغ کرده است.

حتی طی روزهای بعد از آغاز فعالیت قانونی تبلیغات انتخاباتی که استفاده از صدا و سیما برای تبلیغات کاندیدای خاص ممنوع است (غیر از فرصت های قانونی که برای همه کاندیداها در نظر گرفته می شود) صدا و سیما ظاهرا در پوشش آگهی تبلیغاتی موسسات و نهادهای دولتی به تبلیغ عملکرد و کارنامه دولت نهم و کاندیدای خاص ادامه می دهد.بیانیه می افزاید: «سوءاستفاده از رسانه های ملی و دولتی به نفع کاندیدای خاص وقتی با ایجاد تضییقات و محدودیت مضاعف برای معدود رسانه های جناح اصلاح طلب همراه می شود، عمق نابرابری فضای تبلیغاتی را بیشتر نشان می دهد. جلوگیری از انتشار مجدد روزنامه یاس نو نمود بارزی از این محدودیت آفرینی های غیرقانونی است.