آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
صفحه آخر
۲۰

جام جم فردا

- کربلامنتظر ماست بیا تا برویم. این شعر شهره روزگار ماست اما از کیست؟ صفحه گفتگو با شاعرش مصاحبه ای کرده و این که شعر باید چه بگوید و نگوید... محور بحث است. خودتان صفحه 7 را بگشایید و ضمن آشنایی با شاعر، سر در بیاورید از این دغدغه دیرین و البته بسیار نقد و بررسی شده.

- تئاتر، چند و چون استفاده از زبان آن و بازنگری نمایش همه چیز درباره آقای ف... شما را از مرز های هنر تا جایی می برد که احساس غم و شادی با هم می آمیزد، جایی در سطر های صفحه 8

- پزشکان خوشبخت نیستند؛ با این تیتر شاید فکر کنید برآوردها درباره صدرنشینی این گروه در لیست رضایت از زندگی، درست نیست! از آنجا که به قول اگزوپری هیچ چیز کامل نیست، زندگی این قشر و مشکلات شان با وجود احساس عمیق خوشبختی، شده دستمایه فیلم سایه تنهایی و کارگردانش، بیژن شکرریز در صفحه 9 در این باره سخن ها گفته...

- انتخابات هم که خوراک روز است، در صفحه 10 تطبیق دهید انتخابات فرانسه و آمریکا را با ایران...

- نامدارترین و جهانی ترین متکلم جهان اسلام مخصو صا در بین متالهان غربی بی شک امام محمد غزالی است. بد نیست که حتی بهتر است یک بار دیگر با آرای او آشنا شوید؛ گزارش گروه دانش در صفحه 11 است همراه با مقاله مشترک سارتر مشهور و شیمبور سک همان بانوی شاعری که نوبل ادبیات برد درست مثل سارتر.

- پیدایش حیات مبحث پیچیده و البته گسترده ای است. صفحه دانش (12) با شما از نسل جدید تلسکوپ هایی می گوید که می توانند با تجزیه نور سیارات از حیات فرازمینی نشانه های متقنی به دست دهد. در عین حال که قضیه اصطکاک را این بار با دقت در پاهای مارمولک های بلابرده از منظری دیگر خواهید شناخت.

- نیمکت مربیان تیم های برجسته فوتبال ایران در لیگ نهم رو به کدام سمت است؟ چمن های سبز و پر امید زمین آفتابی یا...؟ صفحه 13 در کنار طرح این موضوع، ترجمه گفتگویی از راجر فدرر را نیز فرارویتان گشوده است.

- گروه جامعه در صفحه 14 قلب تپنده همه شهر های اسلامی را در دو مطلب جداگانه بررسی کرده است؛ نمونه یک مسجد موفق، حق مسجد و... از جمله فراز های آنهاست.