آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
اقتصاد
۴

سیف الله جشن ساز:

تصویب قراردادهای صنعت نفت نیازی به مصوبه مجلس ندارد

گروه اقتصاد: قانونی مبنی بر این که قراردادهای صنعت نفت از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شوند، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، سیف الله جشن ساز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این مطلب، اظهار کرد: البته در صورت تصویب چنین قانونی، قطعا به آن عمل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بتازگی نمایندگان از ضرورت تصویب قرارداد خط لوله صلح در مجلس شورای اسلامی خبر داده اند، افزود: تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده و اگر هر کجا لازم باشد نسبت به توجیه این موضوع اقدام خواهیم کرد.

او درباره لایحه واردات بنزین توضیح داد: به نظر من برای واردات بنزین نیاز به لایحه وجود ندارد، زیرا در قانون بودجه امسال به روشنی آمده است که مازاد مصرف داخلی باید با قیمت آزاد و قیمت خریداری شده به فروش رسد.

جشن ساز درخصوص رو ند واگذاری پتروپارس، گفت: مزایده قبلی شرکت پتروپارس یک برنده داشت که در تاریخ معین نتوانست وجوه لازم را واریز کند، بنابراین مزایده قبلی باطل شد و هم اکنون یک مزایده جدید توسط سازمان خصوصی سازی به کمک وزارت نفت و سازمان بورس در دست انجام است که جزییات آن طی 2 تا 3 هفته آینده در اختیار عموم قرار می گیرد.

او درباره واگذاری شرکت پترو ایران با اشاره به این که مراحل قانونی واگذاری این شرکت طی شده و برنده مشخص شده بود که بنا به دلایلی در سازمان خصوصی سازی یا سازمان های مرتبط مانده و هنوز برای واگذاری تصمیم قطعی گرفته نشده است، یادآوری کرد: تصمیم قطعی منوط به نظر رئیس جمهور است که به این منظور هیاتی مشخص و گزارش هایی تهیه شده است.

وی در پاسخ به اظهارنظر آقای هاشمی ثمره، مشاور عالی سابق رئیس جمهور در خصوص واگذاری پترو ایران که تاکید کرده از نظر ما وضعیت سابق مشکلی نداشته و این نتیجه به وزارت نفت هم گزارش شده است، گفت: نسبت به این موضوع بی اطلاع هستم، ولی این نتیجه گیری را بعید می دانم.معاون وزیر نفت با بیان این که بخش بالادست فاز 11 با شرکت چینی CNPC در قالب قراردادی امضا شده است و طی هفته آینده شروع به کار خواهد کرد، افزود: البته دست این شرکت را برای همکاری با شرکای خارجی باز گذاشته ایم که به همین دلیل اگر توتال بخواهد، می تواند در این پروژه حضور پیدا کند و از نظر من مانعی ندارد.