آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
جامعه
۱۷

سقف بیمه تکمیلی فرهنگیان برداشته شد

گروه جامعه: وزارت آموزش و پرورش سقف حمایت های بیمه ای از بیماری های سخت فرهنگیان را برداشته که اعتبارات آن نیز از محل اعتبارات رفاهی تامین می شود.

به گزارش ایسنا، برداشته شدن سقف مبلغ پرداختی توسط بیمه برای مشمولان بیمه تکمیلی که یکی از مطالبات فرهنگیان است، محقق شد و بدین ترتیب دامنه خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان گسترش یافت. پیش از این تسهیلات بیمه تکمیلی تا سقف 4 میلیون تومان پرداخت می شد که در حال حاضر سقف آن برای بیماری های سخت درمان نامحدود است.

بیمه تکمیلی وزارت آموزش و پرورش همانند وزارت نفت از محل اعتبارات رفاهی که در اختیار آموزش و پرورش است، تامین و به صندوق بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان واریز می شود.

در عین حال داوطلبان استفاده از تسهیلات بیمه تکمیلی، ماهانه 4000 تومان و به ازای اعضای خانواده خود نیز معادل همین مبلغ را پرداخت خواهند کرد و وزارت آموزش و پرورش نیز مبلغ مشابهی را به صورت علی الحساب تخصیص داده است.

همچنین بیمه تکمیلی با شرایط جدید از ابتدای مهر ماه امسال اجرا می شود و در طول تابستان، پرونده ها تکمیل و عضو جدید گرفته و ساختار بیمه های طرف قرارداد اصلاح می شود.

هزینه های جراحی تخصصی نظیر جراحی قلب، مغز و اعصاب، ریه، پیوند کلیه، کبد، مغز استخوان، انحراف ستون فقرات و کارهای گفتاردرمانی را می توان از جمله موارد مشمول تسهیلات بیمه تکمیلی عنوان کرد.