آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
ورزش
۱۸

قهرمانی تکواندو در جهان؛ فرصتی که از دست رفت

گروه ورزش: با شکست غیرمنتظره از ترکیه، بخت تکواندوی ایران برای تکرار قهرمانی سال 2000 جام جهانی این رشته بر باد رفت و مردان ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقه ها را ترک گفتند.

شاید آسیب دیدگی 5 ملی پوش ایران در آستانه دیدار پایانی این مسابقه ها، همچنین افت بدنی بقیه پس از گذر از مرحله مقدماتی، دلایل اصلی از دست رفتن قهرمانی بود، مشکلاتی که می توانست با برنامه ریزی و اجرای بهتر کار آماده سازی طولانی مدت (4 ماهه) ملی پوشان رفع شود.

ملی پوشان کشورمان در غیاب مصدومانی چون یوسف کرمی، محمد باقری معتمد و یوسف افشار در حالی نتیجه را به ترکیه واگذار کردند که 2 تن از بازیکنان ایران در عین مصدومیت راهی میدان شدند و نتیجه را واگذار کردند. در مجموع تنها علیرضا نصرآزادانی بود که در تیم کشورمان از خود اقتدار نشان داد و همه دیدارهایش را با پیروزی سپری کرد.اعزام نفراتی چون بهزاد خداداد و یوسف کرمی که بتازگی از بند مصدومیت رها شده بودند و دوران نقاهت را سپری می کردند، از انتقادهایی است که اکنون بر مهماندوست، مربی جوان و پرانگیزه تیم ملی وارد می شود.به هر حال 2 ماه دیگر تا آوردگاه بسیار مهم تر و پراعتبارتر رقابت های جهانی دانمارک باقی است و ملی پوشان ایران باید با بهره گیری از دستاوردهای باکو، در آن رقابت ها حضوری درخشان نشان دهند.