آرشیو سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۵
فرهنگ و هنر
۱۶

عضو هیات مدیره انجمن سفال ایران:

سفالگران ایرانی به فکر نوآوری باشند

گروه فرهنگ و هنر:عضو هیات مدیره انجمن سفال ایران بخش عمده ای از مهجوریت سفال را به دلیل کپی برداری هنرمندان سفالگر ایرانی از کارهای خارجی عنوان کرد.

به گزارش ستاد خبری دوسالانه های هنرهای تجسمی ایران، فرزاد فرجی، استاد دانشگاه و پژوهشگر هنر با اعلام این مطلب، بر توجه هنرمندان به طراحی هنری در حوزه سفالگری تاکید کرد و پژوهش را عنصر موثر در تقویت هنر ایرانی دانست.

وی یادآور شد:با توجه به کاربردی بودن سفال، متاسفانه به نیاز و سلیقه بازار، نوع طراحی فرم ها و نقوش و حتی بسته بندی مناسب آن توجه نمی شود.

فرجی با اشاره به خاصیت وجودی گل و خاک رس از آن به عنوان ابزاری لطیف برای بیان حرف درونی هنرمند یاد کرد.

این پژوهشگر هنرهمچنین با دفاع از برگزاری دوسالانه نهم سفال و سرامیک در استان سمنان، برگزاری دوسالانه های هنری را در شهرستان ها خوب ارزیابی کرد و از آن به عنوان عامل رشد و تقابل هنر بین هنرمندان شهرهای مختلف یاد کرد.

وی افزود: اگر هنرمندان با مطالعه و دانش به خلق آثار خود بپردازند این امر سبب پدید آمدن آثار جدید با توجه به اصالت و فرهنگ ایرانی خواهد شد.

نهمین دوسالانه سفال و سرامیک ایران در سمنان به عنوان یکی از مهم ترین مراکز این هنر گشایش یافت و تا 7 تیرماه نمایش آثار برگزیده سفالگران در فرهنگسرای کومش سمنان ادامه خواهد داشت