آرشیو سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸، شماره ۶۷۵۱
شهرستان ها
۱۵

کاهش 16 درصدی تلفات جاده ای استان اصفهان در بهار 88

اصفهان-خبرنگاررسالت:تلفات در جاده های روستایی و برون شهری استان اصفهان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در یک نشست خبری با بیان این مطلب و با اشاره به رتبه اول استان در کاهش تلفات جاده ای در سال گذشته اضافه کرد: از سال 1384 تاکنون در سطح جاده های استان اصفهان کاهش قابل قبولی داشته ایم به طوری که تصادفات بیشتر شده اما خسارتهای جانی کاهش چشمگیری داشته است.

وی علت عمده تلفات را ورود گواهی داران جدید به عرصه رانندگی عنوان کرد و افزود: سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر در کشور گواهینامه دریافت می کنند که از این تعداد 200 هزار نفر به دلیل تخلفات رانندگی گواهینامه شان باطل می شود.

وی گفت: در جاده های سایر استانها عمده تصادفات به دلیل خواب آلودگی، استعمال مواد مخدر و داروهای روان گردان است که از برنامه های تابستانی پلیس راه برخورد جدی با افراد متخلف است.

سرهنگ صفوی گفت: نمونه آزمایش های مورفین، استعمال دخانیات و داروهای روان گردان به آزمایشگاه ارسال می شود و در صورت مثبت بودن گواهینامه فرد متخلف ابطال می شود و این رانندگان باید برای اخذ مجدد گواهینامه پایه پایین تر اقدام کنند.