آرشیو پنجشنبه ۱ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۶۸۴
سیاست خارجی
۱۱

کوشنر: فرانسه به دنبال قطع روابط دیپلماتیک با ایران نیست

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که فرانسه به دنبال قطع روابط دیپلماتیک با ایران نیست. به گزارش ایسنا، برنارد کوشنر اعلام کرد که پاریس قصد ندارد روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کند بلکه می خواهد که به مذاکرات در مورد مسئله هسته ای ایران ادامه دهد. بنا بر گزارش خبرگزاری نووستی، وی که در کنفرانسی مطبوعاتی صحبت می کرد، اظهار کرد: پاریس مسئله اعمال تحریم های جدید علیه ایران را بررسی خواهد کرد. وزیر امور خارجه فرانسه در سخنان تفرقه افکنانه ای ابراز امیدواری کرد که مردم ایران متوجه باشند که "چنین تحریماتی علیه دولت این کشور است نه علیه ملت آن."

باید تماس با مقام های ایرانی را حفظ کنیم

وزیر خارجه سوئد که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد، مدعی شد: دولت ایران در پی انتخابات ریاست جمهوری این کشور با مشکل مشروعیت در میان رای دهندگان روبه رو است. به گزارش بی بی سی، کارل بیلدت در دیدار با اعضای کمیته امور خارجی پارلمان اروپا در بروکسل افزود: "اینکه اوضاع ایران به کجا می انجامد، باید صبر کرد و دید." بیلدت سپس در جمع خبرنگاران از پاسخ دادن به این سوال که <آیا او از درخواست برخی اصلاح طلبان در ایران برای برگزاری رفراندوم حمایت می کند یا نه؟> خودداری کرد و تنها گفت که مقام های ایرانی "باید به این مسائل رسیدگی کنند." وی افزود: ما باید تماس ها و ارتباطات با مقام های ایرانی را حفظ کنیم.

توقف مذاکره با ایران منافع اروپا را به خطر می اندازد

یک کارشناس آلمانی، توقف مذاکرات اتحادیه اروپا با ایران را عامل به خطر افتادن منافع این اتحادیه ارزیابی کرد. به گزارش مهر، "فولکر پتروس" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" اظهار داشت: مذاکرات، ضرورت یک سیاست واقع بینانه است. ما زمانی که مشکلی داریم مذاکره می کنیم. وی خاطر نشان کرد: اروپایی ها با تلاش فراوان، بر خلاف نظر دولت بوش باب مذاکره با ایران را باز نگه داشتند. از آنجایی که آمریکا نیز بعد از انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور، بر دیپلماسی با ایران برای حل مناقشات هسته ای با این کشور تاکید دارد، اتحادیه اروپا هم باید با همه امکاناتش برای به وجود آمدن پیشرفت در این زمینه کار کند.