آرشیو شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۸۵
ورزشی
۲۰

باخت سنگین اسکاتلند در مقدماتی جام جهانی

مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در قاره اروپا با پیروزی تیم های آلمان و فرانسه و شکست سنگین اسکاتلند مقابل نروژ پیگیری شد. تیم ملی فوتبال آلمان که صدرنشین جدول رده بندی گروه 4 مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره اروپاست، شب گذشته در باکو با 2 گل میزبان خود آذربایجان را شکست داد.

گل های ژرمن ها در این بازی توسط باستین شواین اشتایگر (12) و میروسلاو کلوزه (54) به ثمر رسید. در حال حاضر تیم ملی آلمان در گروه خود با 19 امتیاز صدرنشین است. فرانسه دیگر تیم فاتح دیدارهای انتخابی جام جهانی در قاره اروپا بود که با تک گل دقیقه 42 آندری گینیاک از سد جزایر فارو گذشت.

با این پیروزی ضعیف فرانسه به جایگاه خود در گروه 7 مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره اروپا سروسامان بخشید اما هنوز با صربستان، صدرنشین این گروه 5 امتیاز فاصله دارد، البته نسبت به این تیم یک بازی کمتر انجام داده است.

نروژ در یکی از پرگل ترین دیدارهای چهارشنبه شب انتخابی جام جهانی در قاره اروپا موفق شد با 4 گل میهمان خود اسکاتلند را بدرقه کند. نروژ با وجود این پیروزی پرگل همچنان با 6 امتیاز جایگاه چهارم گروه 9 مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره اروپا را در اختیار دارد.

نتایج مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره اروپا به شرح زیر است:

* گروه 3: اسلوونی 5 - سان ماریو صفر

* گروه 4: آذربایجان صفر - آلمان 2

* گروه 6: بلاروس یک - کرواسی 3

* گروه 7: جزایرفارو صفر - فرانسه یک

* گروه 9: نروژ 4 - اسکاتلند صفر