آرشیو شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۰
اخبار
۳

بیمارستان اتوبوسی در خوزستان طراحی و ساخته شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خوزستان، از طراحی و ساخت آمبولانس و بیمارستان اتوبوسی به عنوان یک ابتکار جدید در سطح خاورمیانه در خوزستان خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی، «سیداسدالله موسوی» در نشست با خبرنگاران گفت: بیمارستان اتوبوسی به ابتکار نیروهای بومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان طراحی و ساخته شد.وی اظهار داشت: تمام مراحل طراحی و ساخت BUS AMBULANC یا BUS HOSPITAL در خوزستان توسط کارشناسان این مرکز صورت گرفته ضمن اینکه تاکنون چهار دستگاه از این نوع اتوبوس عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: بیمارستانهای اتوبوسی به آخرین تجهیزات روز پزشکی مجهزند و با استقرار هشت دستگاه از آنها در کنار هم در کوتاه ترین زمان ممکن (چهار ساعت) یک بیمارستان کاملا مجهز صحرایی در هر نقطه برپا می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خوزستان افزود: یک دستگاه از این اتوبوس ها به عنوان اتاق عمل مجهز به تمام تجهیزات از قبیل رادیولوژی، آزمایشگاه و بیهوشی است و در دیگر اتوبوس ها نیز در هر کدام 12 تخت برای بستری و اعزام بیماران و مجروحان حوادث طراحی شده است.

موسوی افزود: در گام نخست هم اکنون تعداد چهار دستگاه اتوبوس مدل بستری و آمبولانس در استان خوزستان عملیاتی شده است ضمن اینکه آمادگی داریم تا با راه اندازی کارگاهی مجهز در اهواز تعداد یکصد دستگاه از این نوع اتوبوس را برای کشور و نیز خارج از کشور آماده کنیم.

وی خوداتکایی، ارزانی، سبک بودن، عمر طولانی، متحرک بودن و استفاده چند منظوره را از مزایای آمبولانس های اتوبوسی برشمرد و افزود: هردستگاه از این اتوبوس ها با کادر پزشکی و تجهیزات مجهز قادر به درمان تعداد بیشتری مجروح بدو ن نیاز به انتقال به بیمارستان است.

موسوی همچنین گفت: پیگیری برای کسب استاندارد این مجموعه در حال انجام است.

برای مطالعه و اجرای این طرح که توسط متخصصان خوزستانی انجام شده است 8 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه این استان هزینه شده است.