آرشیو شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۰
شهرستان ها
۱۱

مدیرکل امور کتابخانه های استان: 3 کتابخانه در هرمزگان با معیارهای استاندارد جهانی احداث می شود

بندرعباس - خبرنگار کیهان: مدیرکل امور کتابخانه های هرمزگان گفت: کتابخانه ابوموسی، پارسیان و بندرعباس بزودی جانمایی و عملیات اجرای آن آغاز می شود.

بهرام پوراشرف افزود: این کتابخانه ها از مصوب دور دوم سفر ریاست جمهور به استان است که زمین مناسب آن تهیه و جانمایی می شود.

وی اضافه کرد: جانمایی کتابخانه مرکزی بندرعباس انجام شده و عملیات احداث این کتابخانه به زودی در پارک جنگلی با مساحت 7 هزار مترمربع اجرایی می شود.

مدیر کل امور کتابخانه های هرمزگان با بیان اینکه ساخت این کتابخانه با همکاری شهرداری و مسکن شهرسازی استان محقق می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه یک میلیون و 18 هزار نفر جمعیت با سواد در سطح استان وجود دارد، ضرورت ساخت کتابخانه ای با تجهیزات لازم در راستای استفاده پژوهشگران، طلاب، دانشجویان و تمام اقشار جامعه بسیار احساس می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود 18هزار و 332 نفر در کتابخانه های سطح استان عضو هستند و بیش از 313 هزار جلد کتاب نیز در این کتابخانه ها موجود است.

مدیر کل امور کتابخانه های هرمزگان از امانت 55 هزار و 730 کتاب تا تیرماه سال جاری خبر داد که نسبت به تابستان سال گذشته این رقم بسیار افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 10 کتابخانه استان مجهز به نمایه نشریات جدید هستند که این نمایه ها حاوی حدود 70 هزار مقاله، نقد و گفتگو برای محققان است.

پوراشرف با اشاره به اینکه پورتال کتابخانه هرمزگان راه اندازی شده و تمام کتابخانه های سطح استان مجهز به رایانه هستند، افزود: در چهار کتابخانه شهدا، سیداحمد خمینی بندرعباس، شهدای میناب و سیریک نیز خدمات اینترنتی به مراجعان و اعضای کتابخانه ها ارائه می شود.

پوراشرف اضافه کرد، به زودی شبکه داخلی کتابخانه ها و همچنین شبکه بین کتابخانه ها نیز راه اندازی که عملیات جستجو و ارتباط با سایر کتابخانه ها در سطح استان بسیار آسان می شود.

مدیرکل امور کتابخانه های استان ابراز امیدواری کرد: امید است با همکاری شهرداری ها و نهاد کتابخانه هرمزگان عملیات اجرایی و سایر طرح های کتابخانه ها با سرعت بیشتر به انجام برسد.

پوراشرف یادآور شد: با تشکیل انجمن کتابخانه شهرستان های میناب، رودان، قشم، پارسیان، بندر خمیر ابوموسی و سیریک مصوبات و تصمیم های بسیار خوبی در راستای بهبود سطح کمی و کیفی کتابخانه ها محقق شده است.