آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
اخبار
۲
خبر ویژ

حمایت «اعتماد» از یک فیلم صهیونیستی

روزنامه زنجیره ای اعتماد با ستایش از یک فیلم انیمیشن موسوم به پرسپولیس و بی آنکه به محتوای فیلم و هویت کارگردان و نام آن بپردازد، در خبری مثبت نوشت: انیمیشن ایرانی در رده پنجم برترین های جهان. پرسپولیس مرجان ساتراپی در واقع یک رمان تصویری از خاطرات کودکی و نوجوانی ساتراپی است. نوع تصویرسازی پرسپولیس یک اتفاق در عرصه انیمیشن جهان بود.

اعتماد که این خبر مفصل را در حجمی به اندازه یک چهارم صفحه و در بالای صفحه آخر خود منتشر کرده، اشاره ای به این واقعیت نکرد که فیلم کارتونی مذکور فاقد جذابیت های فنی و تصویری است و صرفا به خاطر محتوای ضداسلامی و ضد ایرانی آن مورد استقبال محافل غربی قرار گرفته است. این فیلم چهره ای سیاه از انقلاب اسلامی و باور دینی حجاب به تصویر می کشد. ساتراپی کارگردان این فیلم که در گفت وگوهای بعدی بر دشمنی آشکارش با حجاب تاکید کرد، در 14 سالگی از سوی خانواده اش به تنهایی به اتریش فرستاده شدو در فضایی از انحطاط سیاسی و اخلاقی رشد کرد. نامبرده در حوادث پس از انتخابات در کنار عناصری چون مخملباف به حمایت از آشوبگری پرداخت و با حضور در پارلمان اروپا مدعی نقض حقوق بشر در ایران شد.

وی در انیمیشن ساخته شده، مانند فیلم های مشابه (مثل بدون دخترم هرگز)، چهره های مذهبی و انقلابی را سراپا سیاه به تصویر کشیده است. ساخت این گونه فیلم های سیاه علیه ایران و اسلام، در دهه اخیر شدت یافته و مورد تاکید ژنرال های ناتوی فرهنگی است.