آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
صفحه آخر
۱۶

11 شهید و 60 مجروح در انفجارهای عراق

انفجار بمب و ناآرامی در مناطق مرکزی و شمالی عراق، 11 شهید و 60 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انفجار یک بمب کنار جاده ای در بعقوبه، واقع در شمال بغداد، اعضای شورای بیداری عراق را هدف قرار داد. سه بمب نیز در مناطق مختلف بغداد منفجر شد. منابع عراقی تعداد تلفات و زخمی های هر چهار بمب مذکور را 11 شهید و 60 مجروح اعلام کردند.

در انفجارهای بغداد، مرقد «عثمان بن سعیدالعمری»، نخستین نایب امام زمان (عج) نیز هدف قرار گرفت.

هشدار حوزه علمیه نجف

به گزارش خبرگزاری فارس، حوزه علمیه نجف اشرف در مورد حضور نیروهای موساد در سرزمین عراق ابراز نگرانی کرد. این حوزه با استناد به اظهارات زندانیان عراقی، اعلام کرد: عراقی های دستگیر شده توسط نیروهای آمریکایی، تحویل بازجویان موساد می شوند و در مورد جنبش های حزب الله لبنان و حماس از آنها بازجویی می گردد.

حوزه علمیه نجف با ابراز نگرانی در این باره، از مسئولین امر خواست تا با فعالیت موساد و یا هر سازمان جاسوسی دیگر صهیونیستی تحت پوشش ارتش آمریکا جلوگیری کنند.

حوزه علمیه نجف همچنین، عملیات موساد و دستگاه های اطلاعاتی را برای حال و آینده عراق خطرناک توصیف کرد.

دیدار حکیم

با آیت الله سیستانی

به گزارش ایسنا، «عمار حکیم»، رئیس جدید مجلس اعلای اسلامی عراق، با آیت الله «سیدعلی سیستانی»، مرجع عالی شیعیان این کشور در نجف اشرف دیدار و گفت وگو کرد.

حکیم پس از این دیدار گفت: تمام تلاش خود را برای استفاده از توصیه های مراجع دینی به کار خواهد گرفت و از رویه «محمدباقر حکیم» و «سید عبدالعزیز حکیم» عمو و پدرش که رهبری مجلس اعلارا قبلا بر عهده داشتند، پیروی خواهد کرد. عمار حکیم همچنین، از «نوری مالکی» نخست وزیر خواست به ائتلاف ملی عراق که تازه تاسیس شده است، بپیوندد.

مالکی قبلا اعلام کرد در صورتی به این ائتلاف می پیوندد که خود ریاست آن را بر عهده داشته باشد و بار دیگر کاندیدای نخست وزیری شود.