آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
حوادث
۱۵

10هزار دستگاه تاکسی جدید اول مهر به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود

رئیس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی در آستانه فرارسیدن مهر ماه و شروع فعالیت مدارس گفت: تا ابتدای مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس، 10 هزار تاکسی جدید برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور به متقاضیان واگذار می شود.

حسین هاشمی در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون 52 هزار مسافربر شخصی تبدیل به تاکسی شده اند و با توجه به اجرایی شدن روند پرداخت تسهیلات، این تعداد افزایش می یابد.

هاشمی افزود: باتوجه به اجرایی شدن پرداخت تسهیلات به متقاضیان، در حال حاضر 18 هزار و 600 متقاضی برای اسقاط خودروهای مستعمل معرفی شده اند که می توانند نسبت به دریافت وام و تاکسی جایگزین اقدام کنند.

رئیس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی سرعت اسقاط و جایگزین خودروهای مسافربر شخصی در تهران را مناسب ندانست و گفت: به همین دلیل رانندگان اینگونه خودروها بلاتکلیف هستند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در سرویس دهی به مدارس تهران در سال گذشته گفت: سال گذشته مسئولان کمیته مهر با مشکلاتی از قبیل ناهماهنگی تاکسیرانی و شهرداری در تهران مواجه بودند که همین مورد موجب دو برابر شدن نرخ تاکسی ها شد و هموطنان تهرانی رغبتی به استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی نداشتند.وی اظهار امیدواری کرد امسال با هماهنگی های درون سازمانی بین شهرداری و تاکسیرانی چنین مشکلی به وجود نیاید.

رئیس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی وضعیت تاکسیرانی در تهران را نیز نامناسب اعلام کرد و افزود: هم اکنون 13 هزار تاکسی در تهران خارج از سرویس دهی هستند و این موضوع موجب تحمیل هزینه های بسیار به همشهریان می شود.

هاشمی این موضوع را باعث ترغیب خانواده ها به سمت استفاده از خودروهای شخصی دانست و گفت: این موضوع مشکلات امنیتی نیز در پی خواهد داشت.