آرشیو چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۰۹
سیاسی
۲

حدیث نفس

دکتر سید مرتضی نبوی

ای نفس، می توانی مغرور باشی یا متواضع، می توانی بخشنده باشی یا بخیل، می توانی خوبی ها و حقایق را تصدیق کنی یا تکذیب. خداوند راه هر گونه انتخاب رابرایت باز کرده و تقوی و فجور (زشتی ها) را به تو الهام بخشیده است. برای همین است که در طول تاریخ عده ای از قبیله هابیل بوده اند (فرزند صالح آدم) وعده ای از قبیله قابیل (فرزند شرور آدم) و گروهی در راه حسین بوده اند و گروهی در راه یزید.

ای نفس می دانی تمام زمینها کربلاو تمام زمانها عاشورا است. هر روز که جماعتی حر (آزاده) و جماعتی به طمع ملک ری، ابن سعد می شوند.

این هر دو ظاهرا آدمها بدی نبوده اند، در بزنگاه انتخاب است که جوهر انسان آشکار می شود. حالاامروز هم تو می توانی حامی مظلومان غزه و لبنان باشی یا حامی ظالمان اسرائیل و آمریکا. می توانی شاکر نعمت انقلاب اسلامی باشی یا کافر به آن. می توانی در راه امام پایدار بمانی یا در راه اسلام آمریکایی. می توانی پشتیبان ولایت فقیه باشی یا مقابل آن. می توانی طرفدار جمهوری اسلامی یعنی گرانبهاترین میراث امام باشی یا جمهوری سکولار! می توانی آزادی را در مقابل عدالت قرار دهی یا درکنار و همراه آن. می توانی منادی وحدت ملی باشی یا تفرقه. می توانی به اعتماد و انسجام اجتماعی کمک کنی یا در آتش فتنه بدمی.

امروز روز انتخاب است فردا روز پاسخ.