آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۱
اخبار خارجی
۱۶

درخواست یک موسسه صهیونیستی در واشنگتن برای حمایت از کودتاچیان هندوراس

یک سازمان صهیونیستی در آمریکا، از وزارت خارجه این کشور خواست، هر چه سریعتر از دولت کودتا در هندوراس حمایت کند.

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه یهودیان برای امور امنیت ملی (جینسا)، این موسسه طی بیانیه ای از وزارت خارجه آمریکا خواست با رد «ادعای کودتای نظامی در هندوراس» به کمک دولت فعلی این کشور آمریکای مرکزی بشتابد.

«تام نیومن»، مدیر اجرایی این موسسه صهیونیستی در درخواستی فوری که به «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا ارائه شد اعلام کرد: این موسسه شدیدا از شما درخواست می کند برکناری «مانوئل سلایا» از ریاست جمهوری هندوراس را یک کودتا تلقی نکند و با دولت موقت این کشور که در حال آماده کردن مقدمات انتخابات ریاست جمهوری است، همکاری کند.

به اعتقاد این موسسه صهیونیستی، برکناری سلایا از قدرت در واقع یک «گام ضروری در حفظ دموکراسی و نه تخریب دموکراسی» بوده است.

از سوی دیگر، آژانس بولیواری ونزوئلاگزارش داد، سلایا، از همه اعضای مقاومت در سراسر این کشور دعوت کرده به اعتراض های خود همچنان ادامه دهند. براساس این گزارش، سلایا در تماس تلفنی با نشست جبهه ملی مقاومت ضد کودتا در «تلوسیگالیا» پایتخت این کشور، تاکید کرد مقاومت باید تا احیای قانون و حقوق مدنی شهروندان هندوراسی که از سوی کودتاچیان نقض شده ادامه یابد. چند دور مذاکره با مقامات کودتا برای حل و فصل بحران کنونی هنوز به نتیجه نرسیده است.