آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۱
اخبار اقتصادی
۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس: نیازی به واردات بنزین از ونزوئلانیست

با تدابیر اندیشیده شده، ایران نیازی به واردات بنزین از ونزوئلاندارد.

ناصر سودانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران در رابطه با واردات بنزین از کشور ونزوئلاقرارداد یا توافق نامه ای امضاء نکرده است، آنچه که بین ایران و این کشور رد و بدل شده، تنها یک تفاهم نامه آن هم به منظور اعلام آمادگی کشور ونزوئلاجهت صادرات بنزین به ایران طرح شده است.

وی که با خبرگزاری فارس گفت وگو می کرد در ادامه گفت: در تفاهم نامه مذکور به هیچ یک از مباحث مانند قیمت، حجم واردات، چگونگی انتقال و حتی کیفیت اشاره نشده است. بلکه براساس این تفاهمنامه ونزوئلاملزم به اعلام آمادگی و فراهم سازی شرایط جهت صادرات یا عدم صادرات بنزین در صورت نیاز کشور به ایران است.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که ایران نیازی به واردات بنزین از کشور ونزوئلاندارد، تصریح کرد: از آنجا که در خصوص قیمت یا چگونگی پرداخت بهای این فرآورده شک و شبهه های زیادی مطرح است،اعضای کمیسیون انرژی با واردات بنزین از ونزوئلامخالف هستند، مگر اینکه در این خصوص شفاف سازی های لازم صورت گیرد، ضمن آنکه بررسی ها در خصوص کیفیت تنها در صورت واردات این محصول قابل انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که واردات این فرآورده از کشور ونزوئلادر دستور کار دولت قرار گیرد، قبل از تخلیه بنزین وارداتی باید در خصوص کیفیت این محصول در آزمایشگاه های تخصصی تصمیم گیری شده و مجوز واردات صادر شود، بدین سبب اگر بنزین وارداتی هرگونه مغایرتی با استاندارهای تعیین شده داشته باشد باید مرجوع شود.