آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
بورس
۲۳

جزئیات تغییر اطلاعات «غشهد» اعلام شد

گروه بورس- دلایل تغییر اطلاعات شرکت شهد ایران برای دوره منتهی به پایان اسفند ماه 88 اعلام شد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «غشهد» اعلام کرده است که به دلیل کاهش 16درصدی فروش به علت کاهش پیش بینی مقدار فروش و همچنین کاهش نرخ های فروش، افزایش 28درصدی هزینه های اداری و عمومی به دلیل احتساب مبلغ 3/1میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک الوصول، افزایش 56/5درصدی سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی با توجه به افزایش سود ناشی از فعالیت کشاورزی و درآمدهای متفرقه، فروش ضایعات و همچنین کاهش 4/7درصدی خالص درآمدهای متفرقه ناشی از عدم پیش بینی فروش واحد شماره 2 دفتر تهران، اطلاعات دوره منتهی به پایان اسفند ماه 88 «غشهد» نسبت به اطلاعات قبلی این شرکت تغییر کرده است.

از سوی دیگر پیش بینی زیان هر سهم «غشهد» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 88 با سرمایه 125میلیارد ریال به طور خالص مبلغ 157ریال اعلام شده است که شرکت در اطلاعیه قبلی این زیان را مبلغ 43ریال پیش بینی کرده بود. شرکت دلایل این تعدیل 114ریالی را کاهش مقدار و نرخ فروش، کاهش هزینه دستمزد، افزایش هزینه های اداری، عمومی و فروش، افزایش هزینه مطالبات مشکوک الوصول، افزایش سود ناشی از فعالیت کشاورزی و فروش ضایعات کاهش خالص درآمدهای متفرقه عنوان کرده است. همچنین «غشهد» در دوره 6 ماهه نخست سال جاری 48 ریال زیان برای هر سهم خود محقق کرد که این رقم معادل 31درصد از پوشش زیان سالانه شرکت است.

از سوی دیگر پیش بینی عملکرد امسال «غشهد» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 41درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 36درصد کاهش، هزینه های مالی 26درصد کاهش، خالص درآمد (هزینه)های متفرقه 59درصد کاهش و زیان خالص مبلغ 18میلیارد و 332میلیون ریال افزایش نشان می دهد