آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
استان ها
۲۴

کوتاه

بازدید 2 میلیون گردشگر از اماکن تاریخی خراسان رضوی

مشهد – مصطفی حیدری: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از بازدید نزدیک به 2 میلیون نفر از اماکن تاریخی و موزه ها و تفرجگاه های استان در شش ماه اول سال جاری خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: این بازدیدها از آرامگاه نادری، موزه رباط ویرانی، آرامگاه عطار و خیام در نیشابور، مزار شیخ احمد جامی تربت جام و موزه این شهرستان، آرامگاه ابوبکر تایبادی و موزه این شهر، موزه های شهرستان های گناباد، تربت حیدریه، فریمان، قوچان و چناران صورت گرفته است. وی ادامه داد: خراسان رضوی سالانه پذیرای حدود 20 میلیون زائر و گردشگر است و حدود 200 اثر و بنای تاریخی شناسایی و بررسی شده است. وی تاکید کرد: به منظور استقبال و اطلاع رسانی به زائران و گردشگران تمهیداتی از قبیل نقشه، کتاب، بروشور و... چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

شش میلیون هکتار از مراتع خراسان جنوبی شبیه بیابان است

بیرجند- محمد قربانی: مدیر کل دفتر امور بیابان و مدیر ملی طرح ترسیب کربن گفت: خراسان جنوبی استان بیابانی است که شش میلیون هکتار از مراتع آن شبیه بیابان است.

غلامعلی عبدی نژاد در بیرجند نهال کاری، بذرپاشی و ایجاد بادشکن های زنده و غیرزنده را از جمله اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بیابانزایی عنوان کرد. وی با اشاره به مهار و کنترل آب های روان در سطح مناطق بیابانی افزود: با مشارکت و کمک گرفتن از مردم و اجرای برنامه های پایدار، 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رونق و نجات پیدا کرده است. وی با بیان این که طرح ترسیب کربن شش ساله بوده و از سال 1382 آغاز شده است، گفت: با ارزیابی نسبتا مناسب و استقبال خوب و مشارکت مردم، این طرح تا پنج سال دیگر تمدید می شود.

فعالیت 145 هزار نفر روز در لرستان درقالب اردوهای جهادی

گروه استان ها - مسوول بسیج سازندگی استان لرستان از فعالیت 145 هزار نفر روز در قالب اردوهای جهادی در این استان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی بسیج سازندگی علی قادرپناه اظهار کرد: با تلفیق اردوهای جهادی ارائه شده توسط دیگر دانشجویان جهادی کشور، 12 هزار و 470 نفر روز کار خدمات جهادی توسط دانشجویان بسیجی استان و کشور در این مناطق محروم ارائه شده است. قادرپناه خاطرنشان کرد: خدمات رسانی دانشجویان جهادی در هفت عرصه عمران، کشاورزی، بهداشتی، منابع طبیعی، دامپزشکی و عقیدتی بوده است.