آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
ایران
۱۵

رونمایی از کتاب هنرهای شیعی در اردبیل

اردبیل - خبرنگار جام جم: کتاب هنرهای شیعی طی مراسمی در جنت سرای بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی شد.

در این مراسم، بهروز ندایی سرپرست سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل گفت: یکی از اثار مهمی که می تواند نماد عینی و برجسته این استان باشد، همین مجموعه مقدس بقعه شیخ صفی است که در واقع آیینه فرهنگی ایران در عصر صفوی به شمار می رود. وی افزود: این مجموعه محل تکوین رسمی شدن شیعه در ایران و محل تکوین تفکری است که در قالب سیاست عین دیانت خودنمایی کرده است.

ندایی با اشاره به رونمایی کتاب هنرهای شیعی در اردبیل افزود: از بهمن ماه سال 87 برنامه اجرایی نخستین همایش هنرهای شیعی به طور عملیاتی و با تشکیل کمیته های مختلف آغاز شد و در 28 اردیبهشت 88 هم در مجتمع فدک اردبیل نخستین همایش هنرهای شیعه با 130 اثر برجسته برگزار شد، امروز هم شاهد رونمایی از کتاب هنرهای شیعه که حاصل برگزاری همایش بود هسیتم

منصور حقیقت پور استاندار اردبیل با بیان این که این کتاب حاصل تلاش اساتید و محققان استان اردبیل است تصریح کرد: چاپ کتاب هنرهای شیعی را مغتنم شمرده و از این فرصت استفاده کرده، تدوین رسمی مکتب اردبیل را اعلام می کنیم.

حقیقت پور افزود: آنچه در حوزه فکری واندیشه صفویه شکل گرفته جا دارد با زوایای مختلف مورد کنکاش قرار گیرد تا حقایق آن به نسل های امروزی و آینده تبیین شود.